וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט עלולה לספוג קנסות כבדים מהאיחוד האירופי ולהידרש להסיר מאפיינים מתוכנת חלונות

סוכנויות הידיעות

10.10.2001 / 9:18

טוענת שמיקרוסופט השתמשה באופן לא חוקי בתוכנות חלונות ואופיס כדי לפלס דרכה לשוק הגדל של תוכנות מחשב לחברות ולאינטרנט, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל"

גופי האנטי טרסט האירופיים עלולים לתבוע תשלום קנס כבד מחברת מיקרוסופט ודורשים שתסיר מספר מאפיינים ממערכת הפעלה חלונות, על פי מסמך חשאי של הוועדה האירופית, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

בשפה קשה באופן יוצא דופן האשימה הוועדה את מיקרוסופט בהטעיית החוקרים ובניסיון לחבל בטיפול בעניינה. לפיכך, כל קנס אם יקבע יהיה גבוה מכפי שהיה לו שיתפה מיקרוסופט פעולה. הועדה, שהיא הגוף המבצע של האיחוד האירופי, רשאית להטיל קנס בשיעור של עד 10% מההכנסות השנתיות של מיקרוסופט שהם 2.5 מיליארד דולר.

החקירה האירופית, המתנהלת בנפרד ממשפט האנטי טרסט, טוענת שמיקרוסופט השתמשה באופן לא חוקי בתוכנות חלונות ואופיס, כדי לפלס את דרכה אל השוק הגדל של תוכנות מחשב לחברות ולאינטרנט, ענף בו היא עומדת בפני תחרות מצד חברות כסאן מיקרוסיסטמס , חברת IBM ואחרות. היא מאשימה את מיקרוסופט גם בניסיון לא חוקי להשתלט על תוכנות המוסיקה והווידיאו לאינטרנט.

דובר מיקרוסופט מסר שהחברה שיתפה פעולה עם הוועדה, ולא הפרה את חוקי האנטי טרסט האירופים. הוא אמר שהחברה תגיב על ההאשמות באופן רשמי בפני הפאנל, שאמור להתכנס בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully