וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסבנק: הישראלים יוצרים ביקושים מלאכותיים לנכסים במזרח אירופה

סקירת עיתונים / מעריב

10.10.2001 / 9:02

הביקושים המלאכותיים האלה הם תוצאה מהתחרות החריפה בין הגורמים הישראלים בבודפשט ובפראג על מתחם או פרויקט נדל"ני

ראשי פולקסבנק האוסטרי, קלאוס טאלהמאר והלמוט טומאנק, מזהירים שחלק מהיזמים הישראלים הפועלים במזרח אירופה יוצרים ביקושים מלאכותיים לנכסים במדינות אלה. התוצאה היא שבחלק מהמקרים יש עליית מחירים של הנכסים ללא הצדקה.

הביקושים המלאכותיים האלה, מסרו ראשי פולקסבנק ל"מעריב", הם תוצאה מהתחרות החריפה בין הגורמים הישראלים בבודפשט ובפראג על מתחם או פרויקט נדל"ני. התוצאה היא שהם מעלים מחירים בצורה ספקולטיבית, כאשר במחיר המנופח הנכס לא ייתן את התשואה המבוקשת. קבוצת פולקסבנק, המיוצגת בארץ ע"י רותי פלד ומיקי גנור, היא קבוצה בנקאית אוסטרית מהמובילות במימון רכישת נדל"ן ע"י גורמים ישראלים במזרח אירופה.

ראשי פולקסבנק מסרו, כי הקבוצה כבר הגיעה להיקף מימון של נכסים ופרויקטים ישראליים במזרח אירופה של כמיליארד אירו. רוב הגורמים הישראליים הפועלים במזרח אירופה, כגון אירופה ישראל, אפריקה ישראל, אשטרום, אנגל, גיבור ספורט, איזורים וב.ס.ר, ממומנים ע"י הבנק האוסטרי.

עסקת המימון הגדולה של פרויקט ישראלי תהיה קניון פלורה בפראג, המוקם ע"י אפריקה ישראל, שיגיע לכ-50 מיליון דולר. פולקסבנק בוחן כנ יסה למימון פרויקטים בשוויץ, לאחר שהחל לממן פרויקטים ברומניה ובבולגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully