וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עולה בכ-1.5% על אף אזהרת רווח של מוטורולה; פארמוס מוסיפה 11% על רקע מכירה של זכויותיה

גיא ימין

10.10.2001 / 19:45

צ'ק פוינט עולה ב-3.3%; נקסוס עולה בכ-18% לאחר שדיווחה על חוזה בהיקף של 2.5 מ' ד'; MRV מזנקת בכ-20%; לריכוז נתוני המסחר במניות הישראליות

מגמת הירידות שאיפיינה את מניות הטכנולוגיה בתחילת המסחר בוול סטריט, התחלפה זה מכבר, ובשעה זו עולה הנאסד"ק ב-1.4%, העלייה המשמעותית הראשונה מאז החלה המתקפה באפגניסטן. עליות הן גם מנת חלקו של הדאו ג'ונס, שרושם עלייה של 1.1%.

בהיעדרם של מדדים מקרו כלכליים בולטים היום, את הטון נותן שטף הדו"חות ההולך ומתגבר לרבעון השלישי, ואזהרות הרווח המלוות אותו, אך הימים החולפים מאז החלה הלחימה מרגיעים במקצת את השווקים המתוחים.

לפני תחילת המסחר הודיעה חברת מוטורולה (סימול MOT) על אזהרת רווח, לפיה תרשום הפסד של 4-5 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2001 - ההפסד הרבעוני הרביעי ברציפות. קונצנזוס האנליסטים היה כי החברה תפרסם תחזית לרווח של סנט למניה. בנוסף, הודיעה הנהלת החברה, כי מוטורולה מתכננת לקצץ 7,000 משרות נוספות. אמש, לאחר המסחר, דיווחה מוטורולה על הפסד של 7 סנט למניה, בהתאם לתחזיות מוקדמות. לשם השוואה, ברבעון המקביל הציגה יצרנית הסלולר רווח של 26 סנט למניה.

בין מפרסמות הדו"חות ניתן למצוא גם את פפסיקו (סימול PEP), שדיווחה על רווחים גבוהים מהצפוי לרבעון השלישי, תוך שהיא חוזרת על תחזיות הרווח להמשך השנה.

פארמוס מזנקת ב-11%

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת, עם נטייה לעליות שערים. בין בולטות במגמה זו ניתן לציין את פארמוס , שמזנקת ב-11% למחיר של 2.3 דולרים. החברה הודיעה היום על מכירת הזכויות לקו המוצרים לטיפול בבעיות עיניים לחברת באוש אנד לומב, המייצרת ומשווקת מוצרים אלה מזה מספר שנים.

בתמורה למכירת הזכויות שילמה חברת התרופות לפארמוס 25 מיליון דולר במזומן, ושווי העסקה עשוי להגיע ל-49 מיליון דולר, בכפוף לאבני דרך של מכירות מוצרים עתידיים המבוססים על הידע של פארמוס.

חברת נקסוס הודיעה היום על חוזה בהיקף של 2.5 מיליון דולר, ומנייתה מוסיפה בשעה זו 17.8% למחיר של 1.8 דולרים. הכרזה זו הינה משמעותית לחברה שהצליחה להציג הכנסות של 3.3 מיליון דולר בלבד ברבעון השני. בחוזה זכתה החטיבה המפתחת מערכות תקשורת אלחוטית דו כיוונית אוטומטיות, והוא לפרישת תשתית רשת התקשורת טלוקיישן בארה"ב. ההזמנה בוצעה על ידי Tri-Angel, גוף שהוקם במיוחד למטרת החדרת שירותי LBS, המבוססים בעיקר על הטכנולוגיה של נקסוס, לשוק האמריקאי.

בולטת בעליות גם מניית MRV (אם.אר.וי) , שמוסיפה בשעה זו 20.3% למחיר של 3.3 דולרים. החברה הודיעה כי היא מצפה להכנסות של 50.5 מיליון דולר ברבעון השלישי (ללא הכנסות מחברת לומיננט), תחת תחזית קודמת להכנסות של 46-50 מיליון דולר. מניית החברה מזנקת ב-17.8%.

מרקורי עולה ב-3.7% למחיר של 26.7 דולר. החברה עשויה לרכז התעניינות היום על רקע הדו"חות הרבעוניים שפירסמה אמש המתחרה רשונל (סימול RATL). רשונל החמיצה את תחזיות הרווח בסנט אחד, כשדיווחה על רווח של 5 סנט למניה. החברה הציגה הכנסות של 163.7 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 187.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

עוד בולטת צ'ק פוינט בעלייה של 3.3% למחיר של 26.8 דולר ו-אלווריון , שמאבדת 5.8% למחיר של 2.1 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully