וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רמלה: "שר השיכון אמר לי שאני המועמד שלו למנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל"

גיא ליברמן

18.3.2008 / 9:23

השר בוים עדיין לא הכריז באופן רשמי מיהו המועמד המועדף עליו, אבל יואל לביא אומר: "מבחינתי הדברים ברורים"



שר הבינוי והשיכון, זאב בוים, הודיע לראש עיריית רמלה, יואל לביא, שהוא המועמד המועדף עליו לתפקיד מנכ"ל מינהל מקרקע ישראל - כך טוען לביא בראיון ל-TheMarker.



לדברי לביא, בשבוע שעבר שוחח עם בוים בעניין. "השר בוים הוא זה שיזם את השיחה אתי", אומר לביא. "הוא אמר לי שאני המועמד מבחינתו לתפקיד, כך שמבחינתי הדברים ברורים".



עם זאת, בלשכתו של בוים עדיין לא הודיעו באופן רשמי מיהו המועמד מטעמו של השר. המנכ"ל החדש יחליף את יעקב אפרתי, המסיים קדנציה של שבע שנים בראש המינהל.



סביב מינויו של המנכ"ל הבא של המינהל מתחוללת בשבוע וחצי האחרונים סערה שבמרכזה לביא, המועמד המוביל לתפקיד. הסערה החלה בקריאה של ארגונים חברתיים לפסול את מועמדותו על רקע התבטאות שלו נגד ערבים בעבר. לאחר מכן התפרסם כי מינויו בעייתי לנוכח העובדה כי הוא שכנו של מזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, ואף עלו טענות שמדובר במינוי פוליטי. שתיקתו של בוים, שאמור להצהיר על המועמד מטעמו, תורמת אף היא לחרושת השמועות.



אם בוים כבר בחר בך, מדוע הוא אינו מודיע על כך ברבים?



"הוא אמר לי שהוא ממתין להתייחסות של היועץ המשפטי לממשלה לנוכח כמה טענות שעלו נגדי", אומר לביא. "גם אני איש ציבור, ואני מבין היטב את הגישה שהוא נוקט. כיהנתי 15 שנה כראש עירייה, ובמקביל אני נושא בתפקידים ציבוריים נוספים, כמו חבר ועדה מחוזית. יש לי שם טוב, ואני יכול להגיד בגאווה שאני נכס לציבור".



לביא מתייחס לכך שבמשרד היועץ המשפטי לממשלה בודקים כמה תלונות הנוגעות למועמדותו, וכן לכך שבמשטרה בודקים תלונות שהוגשו נגד תפקודו כראש עיריית רמלה. במשרד היועץ המשפטי לממשלה אמרו: "ההחלטה אם לפתוח בחקירה פלילית צפויה להתקבל בקרוב. בהתאם להחלטה שתתקבל ולבדיקות בעניינו של לביא יקבע היועץ המשפטי את עמדתו". לביא אמר בעניין: "אף פעם לא עברתי חקירה פלילית, ולא סביר שזה יקרה עכשיו".



לביא מאשר כי אמר את ההתבטאויות נגד ערבים שיוחסו לו, אך טוען כי הדברים נאמרו כשאיבד את שלוותו לנוכח הערות מתריסות של התקשורת. "אלה שטוענים כי יש לי משהו נגד ערבים צריכים ללכת לערבים ברמלה ולראות כמה מהם מצביעים נגדי", הוא אומר. "לקחו שיחה אישית שלי עם כתב, כשמתוך עצבים שהיו לי עליו התבטאתי כפי שהתבטאתי - ואני מודה באשמה, איבדתי את שלוותי. מפה ועד להגיד שיש לי משהו נגד ערבים המרחק גדול".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully