וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש תאגיד "טאטא" ההודי יגיע לישראל

אורה קורן

18.3.2008 / 9:36

ראטאן טאטא, נענה להזמנת הנשיא, שמעון פרס. טאטא השיקה לפני כחודש את המכונית הזולה בעולם שעולה 2000 דולר

ראטאן טאטא, העומד בראש התאגיד העסקי הגדול בהודו, יגיע לישראל במאי עם משלחת של מנהלים בכירים בתאגיד. טאטא נענה להזמנת הנשיא, שמעון פרס, להשתתף במפגש של מובילי דעה עולמיים לרגל חגיגות 60 למדינת ישראל. במהלך הביקור ייבדקו אפשרויות לשיתוף פעולה בין התאגיד לבין חברות ישראליות.

את הביקור אירגן הנספח המסחרי של ישראל בהודו, צחי זלצר. טאטא נחשב לתאגיד העסקי הגדול בהודו עם היקף מכירות הנאמד ביותר מ-20 מיליארד דולר במגוון תחומים בהם תקשורת, מחשבים, רכב, מזון, מלונאות, תעופה, פלדה ומערכות ביטחוניות. באחרונה חתמה התעשייה האווירית על עסקה גדולה עם טאטא להקמת קווי ייצור בהודו.

התאגיד זכה לפרסום בשבועות האחרונים עם השקת המכונית הזולה בעולם, שעלותה 2,000 דולר. המכונית אמנם אינה נחשבת לבטיחותית בסטנדרטים מערביים ולכן לא תשווק בישראל, אך לפי התחזית המכונית תהיה להיט במדינות מתפתחות. לצד העיסוק ברכב הזול בעולם, טאטא מתעניין ברכישת מותגי יוקרה עולמיים כגון פרארי, יגואר ולנד רובר.

באפריל צפויה להגיע לישראל משלחת של חברות שבבים הודיות בראשות מנכ"ל חברת סמאינדיה, ביוי נאידו, הנחשב לאיש שהקים את תעשיית טכנולוגיית המידע בבנגלור. המשלחת תכלול יותר מעשר חברות המתכננות להקים מפעלים לייצור שבבים בהודו לנוכח הביקוש הגובר למוצרי צריכה במדינה. מדובר בביקור המשך לביקור משלחת ישראלית בהודו באוקטובר 2007, שבמהלכו הודיעה טאואר סמיקונדקטור על מגעים ראשוניים לשיתוף פעולה בהודו.

זלצר ציין כי משלחת חברות השבבים תקיים בישראל מגעים עם חברות שיכולות להשתלב בהקמת מפעלי שבבים ועם חברות מתחום התשתיות. הודו מתכננת השקעה כוללת של 7 מיליארד דולר בהקמת מפעלי שבבים בהיידרבאט, דרומית למומבאי. זלצר העריך את פוטנציאל שיתוף הפעולה של חברות ישראליות בתחום במאות מיליוני דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • טאטא
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully