וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חידשה ההתקפות על קאבול

הארץ

10.10.2001 / 20:03

טליבאן הסיר ההגבלות על בן לאדן; טליבאן: עד כה נהרגו 70 אזרחים בהפצצות; רוב שדות התעופה הושמדו

מאת נתן גוטמן והסוכנויות

אחר הצהריים (רביעי) חידשה ארה"ב את ההתקפות האוויריות על קאבול, לאחר הפסקה בת כמה שעות. התקפות על אפגניסטאן היו גם הבוקר והלילה, וממיליציית טליבאן נמסר כי בשלושת ימי ההפצצות נהרגו כ-70 אזרחים, ויותר מ-100 נפצעו.

מטליבאן נמסר עוד, כי בהפצצות הלילה פגעו טילי שיוט אמריקאיים באזור מגורים בבירה קאבול. כמה אזרחים נהרגו בהתקפה, וכמה בתים נהרסו.

טאליבן הגיבה להפצצות בירי אש נגד מטוסים. כמו כן הודיע שגריר הטליבאן באפגניסטאן, מולה עבד אל סאלם זאיף, כי הדיווחים האמריקאים על שליטה אווירית מוחלטת אינם נכונים וכי אפגניסטאן שמרה על כוחה. לדבריו, המטוסים טסו רחוק מדי ולא פגעו במטרות. זאיף הגדיר את סיוע המזון שארה"ב מצניחה במדינה "בדיחה", ואמר כי לא ניתן לקנות את העם האפגאני תמורת קצת מזון.

בעקבות התקפות ארה"ב על אפגניסטאן החליטה מיליציית טליבאן להסיר את ההגבלות שהטילה עד כה על אוסאמה בן לאדן. דוברו של מנהיג טליבאן, המולה מוחמד עומאר, אמר לרשת הטלוויזיה בי-בי-סי כי מאז שקיבל בן לאדן מקלט מדיני במדינה נלקח ממנו כל ציוד התקשורת שלו. ואולם אנשי מודיעין אמריקאים דוחים את הטענה, וטוענים שלרשות בן לאדן עמד ציוד

אתמול פירסם ארגונו של בן לאדן, "אל-קאעדה", הודעת וידיאו מוקלטת מראש, שבה נקראו כל המוסלמים להצטרף למלחמת קודש נגד ארצות הברית ולתקוף מטרות אמריקאיות ברחבי העולם. בהודעה שיבח חבר הארגון את התקפת ההתאבדות במגדלי התאומים, ואמר שיהיו התקפות נוספות מסוג זה.

"על האמריקאים לדעת שסערת המטוסים החטופים עוד לא שככה. באומה האיסלאמית יש אלפי צעירים המשתוקקים למות ממש כפי שארצות הברית משתוקקת לחיות". הדובר אמר שארגונו ימשיך במלחמה נגד ארצות הברית עד שתיסוג מכל האדמות המוסלמיות.

בהודעתו חזר הדובר והשתמש בביטוי "מסע צלב" לתיאור פעולות ארצות הברית ובעלות בריתה. ביטוי זה, שטבע נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, עורר את זעמם של מוסלמים בעולם, שראו בכך ביטוי לרצונו להילחם באיסלאם באשר הוא.

כוחות נוספים לאזור

העיתון "ואשינגטון פוסט" ציטט אתמול מקורות במשרד ההגנה, לפיהם השלב השני במלחמה יתחיל בסוף השבוע, לאחר שעוצמת ההפצצות האמריקאיות באפגניסטאן תיחלש. בשלב השני יישלח מספר "משמעותי" של חיילים לאזורי המזרח התיכון ולמרכז אסיה.

המקורות אמרו כי משלוח החיילים אינו התחלת הפלישה לאפגניסטאן, אלא מטרתם רק להעניק מרחב תמרון למתכנני ההתקפה. המקורות במשרד ההגנה אמרו כי לצבא האמריקאי אין עדיין תוכניות מוגדרות לפלישה וכי אלה ייעשו בהתאם למצב בשטח.

הלילה התקיפה ארה"ב בעיר הראט, בצפון מזרח המדינה, בג'לאלאבאד, וקנדהאר. האמריקאים מסרו כי לא היו הרוגים מכוחותיהם. שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, אמר אמש שכל שדות התעופה במדינה נפגעו, למעט אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully