וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית התמריצים הכלכליים של הממשל האמריקאי יוצאת לדרך: החזרי המס הראשונים יישלחו במאי

אשר שכטר

18.3.2008 / 11:30

החזרי המס הראשונים יישלחו ל-130 מיליון אזרחים אמריקאים



שירות המסים האמריקאי (IRS) הודיע היום כי יחל ביישום תכנית התמריצים הכלכליים של ממשל בוש להבראת הכלכלה ב-2 במאי, אז יועברו החזרי המס הראשונים ל-130 מיליון אזרחי ארה"ב שכבר הגישו דו"חות עבור שנת המס 2007.



מה-IRS נמסר כי התשלומים - החזרי מס בסכום של עד 600 דולר לאדם ו-1,200 דולר לזוג, בתוספת 300 דולר לכל ילד - יישלחו החל מ-2 במאי לבתיהם של כ-130 מיליון אזרחים אמריקאים שכבר הגישו את דו"חותיהם עבור שנת המסים הקודמת. הסבב הראשון של התשלומים יושלם בתחילת יולי. 34 מיליון החזרי מס ראשונים יועברו ככל הנראה כבר בשלושת השבועות הראשונים ליישום התכנית.



החזרי המסים הם חלק מתוכנית התמריצים הכלכליים בהיקף של 152 מיליארד דולר שאושרה בחודש שעבר על ידי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ונועדה למנוע מהכלכלה האמריקאית לגלוש למיתון בעקבות ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור ומשבר האשראי.



מרבית הכלכלנים מעריכים כי כלכלת ארה"ב נמצאת בדרכה למיתון בעקבות המשבר בשוקי הדיור והמשכנתאות והטלטלה בשווקים הפיננסים. התמ"ג האמריקאי ברבעון הרביעי של 2007 צמח רק בכ-0.6% - שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מאז יציאת הכלכלה האמריקאית ממיתון בשנת 2002 - ומספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי הצטמצם בפברואר זה החודש השני ברציפות.



אדוארד לזיר, יועצו הכלכלי הבכיר של הנשיא בוש, העריך בשבוע שעבר כי הכלכלה האמריקאית עשויה לרשום צמיחה שלילית ברבעון הנוכחי.



מרטין פלדסטיין, כלכלן ופרופסור לכלכלה באוניברסיטת הרווארד, אמר בשבוע שעבר כי המיתון הצפוי בארה"ב עשוי להפוך למיתון הגרוע ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.



"לפי כל הסימנים כמעט, הכלכלה האמריקאית צועדת במקום או אפילו מתכווצת בחודשים האחרונים", אמר פלדסטיין, שהעריך כי המיתון הנוכחי עשוי להיות חמור באופן ניכר מאשר תקופות המיתון האחרונות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully