וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "מרוצה עד כה מההתערבות בשוק המט"ח"

18.3.2008 / 11:47

הנגיד: "התערבנו במסחר משום שמבחינה טכנית, השוק לא התנהל ביעילות לפי חלק מהקריטריונים שלנו"

הצמיחה הכלכלית בישראל עשויה להאט לרמה של 3.6%-3.5% בשנת 2008, בקצה התחתון של תחזיות בנק ישראל וקצב הצמיחה האטי ביותר מאז 2003. כך אמר היום נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. פישר הגן גם על התערבותו של בנק ישראל בשוק המט"ח, ואמר כי הוא מרוצה עד כה מהמשפעת המהלך.

"התערבנו במסחר משום שמבחינה טכנית, השוק לא התנהל ביעילות לפי חלק מהקריטריונים שלנו", אמר פישר. "האם היינו עושים זאת אם השקל היה במרכז הטווח שאנשים חשבו שיהיה טוב עבור הכלכלה? אינני יודע", אמר פישר לאחר שבנק ישראל רכש בימים חמישי ושישי מטבע אמריקאי בסכום משוער של כחצי מיליארד דולר, לראשונה מזה 11 שנים, במטרה לחזק את שער הדולר מול השקל.

פישר הוסיף כי הוא "מרוצה עד כה" מההתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח, ואמר כי לא יבצע התערבות נוספת בשוק מבלי להכריז על כך קודם.

בנוגע לאינפלציה, אמר פישר כי היא "נמצאת תחת שליטה" לאחר שרשמה זינוק במחצית השנייה של 2007. התחזיות להאטה בצמיחה והריסון בעליית המחירים, לדבריו, איפשרו לבנק ישראל לשנות את סדרי העדיפות שלו כדי להבטיח שכלכלת ישראל לא תידבק בהאטה שפגעה בכלכלת ארה"ב.

"כל עוד אנחנו חושבים שבעיית האינפלציה נמצאת תחת שליטה ונשארת בטווח היעד שהצבנו לעצמו, 1%-3%, נוכל לנקוט בצעדים כדי לתמוך בצמיחה", אמר פישר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully