וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים בדרך לפגרה: מושב החורף קוצר בשבוע

צבי זרחיה

18.3.2008 / 11:59

ריבלין: הממשלה הפכה את הכנסת לשחקן בתוכנית השרדות



חברי הכנסת יכולים להתחיל לארוז את המזוודות. ועדת הכנסת החליטה הבוקר לקצר בשבוע את מושב החורף של הכנסת - כך שיסתיים ביום רביעי בעוד שבועיים ויום. הח"כים ייצאו לפגרה ב-2 באפריל וישובו ב-18 במאי 2008. כשישובו מהפגרה יגלו שוועדת הכנסת קיצרה הבוקר בשבוע גם את מושב הקיץ, שיסתיים ב-3 באוגוסט במקום ב-10 באוגוסט.



יוצא איפוא שבשנת 2008 יעבדו הח"כים כ-8 חודשים בלבד. נתון זה כולל את ימי ראשון וחמישי שבהם המליאה אינה מתכנסת, אלא רק כמה מהוועדות.



ההצעות לקצר את ימי התכנסות הכנסת הועלו בנפרד על ידי הח"כים יעקב מרגי (ש"ס) ומשה גפני (יהדות התורה) בעקבות חישוב שנערך בכנסת שלפיו נערכה טעות בחישוב מועדי מושב החורף והקיץ.



הקואליציה התגייסה במלוא המרץ כדי לגייס רוב בעד ההצעה. זאת, לנוכח שורת הצעות החוק הפרטיות שהתקבלו באחרונה בקריאה הטרומית בניגוד לעמדת הממשלה. בכנסת מונחות עשרות הצעות חוק פרטיות בעלות כוללת של כ-40 מיליארד שקל בשנה לתקציב המדינה. קיצור מושבי החורף והקיץ יקטינו את ימי התכנסות המליאה - וכתוצאה מכך את האפשרות של סיעות האופוזיציה להגיש הצעות אי אימון בממשלה.



בעד ההצעה הצביעו 14 ח"כים מקדימה, עבודה, ש"ס, גימלאים, וכן הח"כים מוחמד ברכה (חד"ש) ואחמד טיבי (רע"מ-תע"ל). המתנגדים הם שבעה ח"כים ממפלגות האופוזיציה: הליכוד, ישראל ביתנו, האיחוד הלאומי, מרצ ויהדות התורה.



ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) שהתנגד להצעת הקיצור טען כי הממשלה הפכה את הכנסת לשחקן בתוכנית השרדות. לטענתו, בקיצור מושבי הכנסת מבקשת הממשלה להקל על מאבקה לשרוד.



יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, טען שההחלטה מנוגדת לתקנון שלפיו משך התכנסות הכנסת נקבע על ידי יו"ר הכנסת באישור ועדת הכנסת ולא על ידי ועדת הכנסת מבלי שקיבלה הצעה מהיו"ר. "אי הקפדה בעניין זה עלולה לגרום לפוליטיזציה בסוגיית מועדי הכנסים. כמו גם לתקדים שגוי לגבי הסמכויות בכנסת בהקשרים אחרים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully