וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: התנודות בשוק המט"ח משקפות מצב של אי ודאות גבוהה; תושבי החוץ המשיכו לקנות שקלים

טל לוי

18.3.2008 / 11:58

במהלך פברואר רכש המגזר העיסקי דולרים לזמן קצר לצורך ביצוע פירעונות אשראי במט"ח מבנקים בארץ



"תנודות שער החליפין משקפות המשך מצב של אי ודאות גבוהה יחסית והעליה בסיכון התרחשה בכל טווחי הזמן, כאשר בזמן הקצר שיעורה היה גבוה יותר", כך נמסר מהמחלקה לפעילות המשק במט"ח בבנק ישראל.



סיכון שער החליפין הממוצע לחודש פברואר, כפי שנמדד על ידי סטיית התקן הגלומה באופציות שקל/דולר, הסתכם ב-12% - עלייה של כ-2% לעומת ממוצע חודש ינואר.



התפתחות הסיכון במהלך החודש לא היתה אחידה, במחצית הראשונה שלו עלה הסיכון לרמה גבוהה של 13.5%, ובמהלך המחצית השניה של החודש ירד חזרה לרמתו בתחילת החודש (11.5%).



מבנק ישראל נמסר כי תושבי חוץ מכרו גם החודש מט"ח לזמן קצר אם כי בהיקפים קטנים משמעותית לעומת חודש ינואר. עיקר מכירות המט"ח בוצע באמצעות השקעות בבורסה בת"א, במניות ובאג"ח.



מרבית רכישות האג"ח בוצעו בשבוע הראשון ובשבוע האחרון של החודש, בעוד בשבועיים של אמצע החודש נרשמו מימושים בהיקף של כ-200 מיליון דולר. בנוסף, נמשכו ההשקעות הישירות של תושבי חוץ. פעילות תושבי חוץ במכשירים נגזרים נטו הייתה החודש מינורית, ואולם במונחים שבועיים נרשמה פעילות גדולה שקוזזה בתוך החודש.



במהלך פברואר רכש המגזר העסקי מט"ח נטו לזמן קצר, בין היתר, לצורך ביצוע פירעונות אשראי במט"ח מבנקים בארץ, בעיקר באמצעות מכשירים פיננסיים נגזרים.



לראשונה מאז חודש יוני 2007 נרשמו בפברואר משיכות של המגזר העסקי מפקדונותיו בבנקים בארץ (520 מיליון דולר), וזאת לעומת המשך צבירה בפקדונות של המגזר המוסדי (530 מיליון דולר), ומגזר משקי הבית (כ-40 מיליון דולר).



המשקיעים המוסדיים מימשו החודש נכסים בחו"ל בעיקר בתיק למסחר, מרבית המימושים היו במניות הנסחרות בחו"ל ויתרתן באג"ח.



משקי הבית המשיכו בחודש פברואר לצבור מט"ח בפקדונות בבנקים בארץ אם כי בהיקף קטן, בהמשך לצבירות בהיקפים משמעותיים שאיפינו את פעולותיהם במהלך שנת 2007 כולה ובחודש ינואר. מנגד, המשיכו משקי הבית לממש השקעות בקרנות נאמנות המשקיעות במט"ח בשווקים השונים בחו"ל בהיקף לא גדול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully