וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטרום חותמת שנה של מיזוגים ורכישות שפגעו ברווח הנקי: ירידה ב-9.5% ל-4.8 מיליון דולר

טל לוי

18.3.2008 / 13:31

בחברה מעריכים כי מדובר בירידה זמנית וכי לאחר השלמת המיזוגים תעלה הרווחיות של החברה



שנה מעניינת ומלאה ברכישות עברה על יצרנית תמציות הטעם והריח למזון וחומרי גלם, . במהלך 2007 רכשה החברה לא פחות מ-7 חברות שונות ברחבי העולם הפועלות במגזרים משיקים במטרה ליצור קבוצה גדולה ועתירת הכנסות ורווח. בין היתר, נרכשו חברת גוורצמילר הגרמנית, העוסקת בפיתוח תמציות טעם, תמורת 67 מיליון דולר ובלמיי האנגלית, המתמקדת בפיתוח תמציות טעם טבעיות, תמורת 17.8 מיליון דולר.



אף על פי שב-2007 ניכרה עלייה בהכנסות, הן עדיין אינן מתורגמות לרווח נקי. בפרוטרום מביעים תקווה כי שורת הרכישות תאפשר לפרוטרום לחסוך בהוצאות. בדו"חות הכספיים מציינים כי הרכישות אמנם תרמו לגידול במכירות "אך בהתאם לצפי, הביאו לפגיעה זמנית ברווחיות". אי לכך, מעריכים בפורטרום כי לא רק שהרווחים יעלו אלא גם שולי הרווח - כלומר פרוטרום תוכל לתרגם את ההכנסות לרווח גבוה יותר.



לפי שעה מציגה החברה דו"חות המעידים על עלייה במכירות, אולם בד בבד גם על ירידה ברווח הנקי הרבעוני והשנתי. במקביל, הדו"חות מוצגים גם כפרופורמה - כלומר תחת הנחה שרכישת החברות שבוצעה ב-2007 היתה מתבצעת ב-2006.



פרוטרום פועלת במספר חטיבות: הגדולה ביותר היא חטיבת התמציות, במסגרתה מפתחת החברה תמציות טעם ותוספי מזון המשמשים בתעשיית המזון והמשקאות. מדובר באלפי תמציות שונות המיועדות לצרכים הספציפיים של כל לקוח. חטיבת חומרי הגלם עוסקת בפיתוח מיצויי טעם טבעיים ומיצויים מצמחי מרפא המשמשים לתעשיית המזון אך גם לתעשיית הפארמה והטיפוח האישי. שתי החטיבות פועלות בסינרגיה המתבטאת בשיווק משותף, הליכי מחקר ופיתוח משותפים ואיחוד התפעול.



אחת הבעיות עמן התמודדה פרוטרום בשנה החולפת היא העלייה במחיר חומרי הגלם. לפי הדו"ח, החברה "פעלה בנחרצות במהלך הרבעונים השלישי ובעיקר הרביעי להעלאת מחירי המכירה של מוצריה על מנת להתאימם לעלייה הנמשכת במחיר חומרי הגלם".



לפי שעה, מציגה פרוטרום עלייה של 19% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2007 שהסתכמו ב-108.4 מיליון דולר ועלייה של 63.5% בהוצאות שהסתכמו ב-29.3 מיליון דולר. הוצאות אלה כוללות את עליית חומרי הגלם, עלייה בעלויות השכר וכן התייקרות במחירי המשלוחים. בסך הכל, ירד הרווח התפעולי של החברה ב-6.5% והסתכם ב-7.3 מיליון דולר.



בפרוטרום כותבים כי בנטרול הרכישות שמיזוגן טרם הושלם עלה הרווח התפעולי ברבעון הרביעי ב-28% ל-7.8 מיליון דולר. כדי לבצע את הרכישות נזקקה פרוטרום להלוואות ולכן עלו הוצאות המימון פי 10 והסתכמו ברבעון הרביעי במיליון דולר. בשורה התחתונה, ירד הרווח הנקי ב-9.5% ל-4.8 מיליון דולר אולם בפרוטרום מסבירים כי בנטרול הרכישות, עלה הרווח הנקי ב-24% ל-5.2 מיליון דולר.



תמונת המצב ל-2007 דומה: ההכנסות עלו ב-28% ל-368.3 מיליון דולר והרווח הנקי ירד ב-18.5% ל-24.2 מיליון דולר. בנטרול הוצאות המיזוגים, ירד הרווח הנקי ב-1% ל-24.9 מיליון דולר. תזרים המזומנים שהפיקה פרוטרום מפעילות שוטפת (כסף מזומן הנכנס בפועל לקופת החברה) ירד במחצית והסתכם ב-2007 ב-16 מיליון דולר.



עלות שכרו של נשיא ומנכ"ל החברה, אורי יהודאי, הסתכמה ב-1.3 מיליון שקל ב-2007. עלות שכרם של שלושת המשנים לנשיא נעה בין 565-401 אלף שקל בשנה זו. עלות שכרו של סגן הנשיא הסתכמה ב-132 אלף שקל ב-2007.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully