וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי המדדים הגלובליים של מורגן סטנלי (MSCI) יקטין את משקלה של ישראל במדד כל-המדינות

דפנה מאור

10.10.2001 / 18:14

השינוי, שייכנס לתוקף ב-30 בנובמבר, צפוי לחזק את הדולר והליש"ט ולהחליש את הין והיורו בגלל חישוב משקלים חדש

שינויים במדדים הגלובליים של MSCI (מורגן סטנלי קפיטל אינטרנשונל) צפויים להשפיע על המסחר במט"ח בחודש הקרוב לטובת הדולר והליש"ט על חשבון היורו והין. בנוסף, משקלה של ישראל במדד כל-המדינות של MSCI צפוי לרדת מ-0.21% ל-0.16%. השינויים במדדים של MSCI ייכנסו לתוקף ב-30 בנובמבר.

MSCI, החברה המרכיבה את מדדי המניות הגלובליים המשמשים למנהלי קרנות בעולם כולו בתור קנה מידה לבניית התיקים שלהם, פירסמה במאי את השינויים הצפויים במדדיה. השינוי יתבצע בהדרגה על פני טווח של שנה, כאשר החלת משקלי המדדים תתבצע ב-30 בנובמבר.

השינוי במדדים מתבסס על מעבר למתודולוגיה חדשה של חישוב משקל מניה לפי Free Float (מספר המניות הסחירות בשוק). קריטריון זה מתעלם מהחזקות ממשלתיות, משפחתיות ושל מנהלים. לפיכך, ארצות בהן יש חברות בעלות אחזקות ממשלתיות גדולות, כמו יפאן, יסבלו מהשינוי. חברות ומדינות שמשקליהן במדדים יוגברו צפויות לזכות בזרימת הון חיובית מכיוון שקרנות גלובליות ישנו את החזקותיהן כדי להתאים למשקלים החדשים.

המרוויחים העיקריים מהשינויים במדדי המניות הגלובליים של MSCI יהיו ארה"ב, בריטניה וענף החומרה, שמשקלם במדדים יוגדל בעקבות מעבר לחישוב בשיטת ה-Free Float ויכללו יותר מניות. משקלה של ישראל במדדי השווקים המתפתחים הופחת מ-0.21% ל-0.16% במדד כל-המדינות, מדד הבוחן של MSCI.

ישראל נכללת במדדים שונים, ביניהם מדדי שווקים מתפתחים, שווקים מתפתחים חופשיים ומדדי כל מדינות העולם/המזרח התיכון. לפי הערכות יגרום השינוי לתזוזה של 69 מיליארד דולר בהשקעות עד סוף נובמבר.

מכיוון שחברות אמריקאיות ובריטיות צפויות להגדיל את משקלן, ייאלצו הקרנות לרכוש דולרים כנגד מכירת ין ויורו. לפי הערכות, מושקעים 415 מיליארד דולר בקרנות אשר "מוצמדות" לשני מדדים - מדד כל-המדינות ומדד EAFE (אירופה, אוסטרליה, המזרח הרחוק), ו-2 טריליון דולר עבור כל המדדים. עם זאת, מכיוון ששינויי המדדים מתבצעים בהדרגה, ייתכן ותנודות המט"ח יהיו מתונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully