וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים בוול סטריט מזנקים בחדות

שמואל שוסטר

18.3.2008 / 18:40

מניית טבע עולה בכ-2%, בנק בר סטרנס מזנק ב-38%, המשקיעים ממתינים להודעת הבנק המרכזי על הפחתה בריבית

לאחר יום מסחר סוער שננעל במגמה מעורבת - על רקע קריסתו של בנק ההשקעות בר סטרנס, שאיבד אמש כ-84% מערכו וגרם לסערה במגזר הבנקאות - ממתינים המשקיעים להחלטתו של נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי, בנוגע להורדה נוספת של הריבית. החלטת הבנק תתפרסם הערב בשעה 20:15 לפי שעון ישראל. על רקע ציפיות המשקיעים להורדת ריבית חדה בשיעור של כ-1%, מתנהל המסחר בוול סטריט בעליות שערים חדות.

מדד נאסד"ק עולה ב-2.4%, דאו ג’ונס מוסיף 2.4%. מדד S&P 500 מטפס 2.7%.

בשוק הסולידי מתמתנת מגמת ההתייקרות שנרשמה אמש: אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים רושמות עלייה של 0.116% בתשואה, העומדת כעת על 3.43%.

קריסתו של בנק ההשקעות בר סטרנס - שנמכר בתחילת השבוע תמורת 2 דולרים למניה ל ג’יי. פי. מורגן צ’ייס לאחר שהגיע אל סף פשיטת רגל בעקבות משבר האשראי - עשויה להיות ההקדמה לקריסה כוללת של מערכת הבנקאות ובנקי ההשקעות בארה"ב; כך אמר אמש גורו ההשקעות ג'ים קריימר, בתוכניתו Mad Money המשודרת בערוץ חדשות הפיננסים CNBC. לדבריו, "על המשקיעים לזרוק את כל מניות הפיננסים שברשותם, משום שהשורטיסטים מריחים דם".

גם כאשר נראה כי מצבו של בנק ההשקעות בר סטרנס לא יכול להיות יותר גרוע, דיווח היום העיתון "דיילי טלגרף" כי הבנק עשוי לפטר יותר משליש מ-1,400 עובדיו המועסקים בלונדון, על רקע רכישתו בידי ג'יי.פי. מורגן.

על רקע שמועות כי הוא סובל מקשיי נזילות, אשר הובילו לנפילה של כ-19% במחיר המניה, ניסה אמש בנק ההשקעות ליהמן ברדרס להרגיע את עובדיו, וטען כי יציבותו הפיננסית מובטחת. מניית ליהמן צנחה אמש ב-19% בוול סטריט, על רקע חששות כי ליהמן יהיה הבנק הבא בתור שיקרוס אחרי בר סטרנס.

מנכ"ל ליהמן ברדרס, ריצ'רד פולד, שלח אמש אי-מייל מרגיע לכל העובדים, לאחר שמניית הבנק קרסה בנקודה מסוימת מהלך המסחר ב-46%. בהודעה טען פולד כי ליהמן אינו סובל מקשיי נזילות, למרות השמועות כי הוא סובל מבעיות דומות לאלו שבעקבותיהן נאלץ בר סטרנס להסכים להימכר תמורת 240 מיליון דולר לג'יי.פי מורגן צ'ייס, לאחר שהגיע לסף פשיטת רגל.

"גוגל עמידה בפני האטה"

לאחר שאיבדה 43% מאז נובמבר האחרון, הודיעה ענקית האינטרנט גוגל כי היא נמצאת במצב אשר מאפשר לה לעמוד בפני ההאטה הכלכלית בארה"ב. זאת, מכיוון שבסיסן של הפרסומות באתריה - מקור עיקרי להכנסתה - הוא יציב.

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, הכיר בירידה בערך מניית החברה ובמחנק בשוק האשראי, וכינה אותם "נושאים חמורים". הוא הוסיף ואמר כי הוא מכיר בכך שאנשים צופים האטה כלכלית גלובלית. עם זאת ,הוסיף שמידט כי "אנו מאמינים שגם אם יהיה מיתון בארה"ב, מצבנו יהיה יציב. אנחנו לא מאוד תלויים בשוק אחד ספציפי. שוק פרסום אחד אינו יותר חשוב מאחר".

בתום כחודש וחצי של מעקב, העלתה אמש סוכנות הדירוג האמריקאית סטנדרד אנד פור'ס (S&P) את דירוג איגרות החוב של חברת התרופות הישראלית טבע ל-(+BBB), מ-(BBB). התחזית לגבי איכות האשראי נותרה על כנה. טבע דורגה (BBB) בידי S&P מאז גייסה בתחילת 2006 קרוב ל-3 מיליארד דולר באג"ח רגילות ובאג"ח להמרה לצורך מימון רכישת חברת התרופות האמריקאית, אייווקס - בעסקה שהיקפה הכולל הסתכם בכ-8 מיליארד דולר. מחצית תמורת הרכישה שולמה אז לבעלי אייווקס במזומן והמחצית השנייה במניות טבע.

מניית אורבוטק, יצרנית ציוד הבדיקה למעגלים מודפסים ולצגים שטוחים, נסחרת על רקע המלצתו של בנק אגוד למניית החברה, למחיר יעד של 18.1 דולר במקום מחיר קודם של 19 דולר. בבנק השאירו את המלצתם למניה "תשואת שוק".

בין הישראליות שנסחרות במגמה חיובית, ניתן למנות את נייס, פריגו ופוינטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully