וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון: "אנחנו יודעים שהכלכלה נמצאת בהאטה חדה"

TheMarker

18.3.2008 / 15:46

למרות ההכרזה, סירב פולסון להכריז על מיתון



שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון אמר היום כי כלכלת ארה"ב הואטה בחדות. עם זאת, פולסון נמנע מלהכריז על מיתון בארה"ב.



"אנו יודעים שאנחנו נמצאים בהאטה חדה, ואין ספק שאזרחי ארה"ב חשים שהכלכלה מואטת. לכן אני לא מקדיש חשיבות לתווית שאנחנו מצמידים למצב. הרבה יותר חשוב מה בכוונתנו לעשות בנדון".



לדברי פולסון, האוצר מעורה בסערה בשוקי ההון. עוד הוסיף, כי לדעתו בעלי מניות בר סטרנס לא חושבים שהבנק הפדרלי הציל אותם. "התפקיד החשוב של קובעי המדיניות הוא לצמצם את ההשפעות על הכלכלה הרחבה יותר. עלינו לשמור על יציבות ותפקוד שוקי ההון שלנו".



פולסון אמר את הדברים הללו ערב החלטת הריבית של הבנק הפדרלי, ברגעים קריטיים עבור הכלכלה האמריקאית. משבר האשראי מאיים על מערכת הפיננסים כולה, והחששות מפני מיתון הולכים ומתגברים.



בפעולת חירום המכוונת לבלום את משבר האמון המתפשט במערכת הפיננסית של ארה"ב, הוריד הבנק הפדרלי ביום ראשון את ריבית הדיסקאונט - ריבית על הלוואות ישירות לבנקים מסחריים, ופתח אותה גם לבנקי השקעות.



הבנק הפדרלי הוריד את ריבית הדיסקאונט ב-0.25%, ל-3.25%, במטרה להקטין את המרווח מול הריבית הפדרלית ל-0.25% בלבד. באוגוסט הוריד הבנק את הפער הזה מ-1% ל-0.5%.



אירוע גדול נוסף שהתרחש ביום ראשון היה קנייתו של בר סטרנס על ידי ג'יי.פי מורגן צ'ייס, תמורת 240 מיליון דולר. מחיר זה קטן פי 10 משווייו של בר סטרנס בשוק המניות לפני שבוע - אם כי מנייתו צנחה בכמעט 50% ביום שישי לאחר שבר סטרנס הכריז על קשיי נזילות.



הבנק הפדרלי הסכים לממן עד 30 מיליארד דולר מנכסיו הפחות נזילים של בר סטרנס, לדבריו, כלומר לעמוד מאחורי התחייבויותיו של בית ההשקעות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully