וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי דוידי בוועידת היועצים: לא נמכור חברות ב-2008 - הדבר יהיה כמעט בלתי אפשרי

טל לוי

18.3.2008 / 16:11

דוידי: מי שמשקיע בגלל שהחברה טרנדית ישלם את המחיר



"לא נמכור חברות ב-2008 - הדבר יהיה כמעט בלתי אפשרי. אני לא מבין בנדל"ן אבל ראיתי שחברות הנדל"ן קנו קרקעות, ביקשו אישורי בנייה ומחירי הקרקע עלו פי 5 תוך שבוע. זאת לא כלכלה וזה לא דבר אפשרי. זה לא הגיוני לקנות מגרש ברומניה ולהעריך אותו לאחר חודש במחיר הגבוה פי 6". כך אמר מנהל מייסד ושותף בקרן ההשקעות הפרטית (פרייבט אקוויטי) פימי, ישי דוידי, בוועידה השנתית של יועצי ההשקעות, שעורך TheMarker בשעה זו במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב.



"בכל כמה שנים שומעים על אופנה חדשה. פעם זה הייטק, אחר כך נדל"ן והיום מדברים על אנרגיה ירוקה. אני בטוח שנשקיע בתחום האנרגיה הירוקה בעתיד אבל כשמשקיעים בתחום אופנתי וטרנדי - הרי שבמקום לתת לו שווי נוסף צריך להוריד את השווי. הרי אם כולם יודעים שזה אופנתי ו'כדאי' - הם כבר העלו את השווי של החברה. כך, מוערכת חברה בשווי גבוה יותר רק בגלל שהיא טרנדית ולא בשל סיבות כלכליות. אסור לקנות חברות לפי אופנות - כי בסוף משלמים את המחיר".



"בסופו של דבר צריך לחזור למודלים כלכליים אמיתיים כי כלכלה לא אמיתית פשוט לא עובדת. מודל כלכלי זו חזות הכל וזו הסיבה שאנו בוחנים השקעות לפי תזרים המזומנים של החברה. זהו המודל של החברה ב-12 השנים האחרונות ולמרות שלא כל ההשקעות היו מוצלחות - לא סטינו ממנו". כדוגמה, סיפר דוידי כי בתקופת ההיי טק הוערכו החברות לפי מספר העובדים כשכל עובד הוערך בשווי של מיליון דולר. "הדברים הללו לא עובדים ואנו יודעים זאת היטב כעת".



 "לא נעשה אקזיט ב-2008"



דוידי סירב להרחיב בהקשר להשקעתה של פימי בחברת ואמר כי לדעתו החברה "נמצאת במקום הנכון ובזמן הנכון". עוד אמר כי פימי השקיעה עד כה 40 מיליון דולר וכי ההשקעה הזו עשויה אפילו לגדול וכי "אנחנו בפימי מעריכים את החברה". עוד אמר כי שיעור המינוף של פימי עומד על כ-50% - שהוא שיעור נמוך לעומת שיעור המינוף הגבוה הנהוג בקרנות פרטיות בארה"ב.



"אנחנו לא מתכננים אקזיט ב-2008 ואם זה יקרה מדובר במזל. למכור חברות בשוק בעייתי כמו עכשיו זה בלתי אפשרי אלא אם זה במקרה". מן הצד השני, אמר כי לחברה יש 700 מיליון דולר בקופה וכיום יותר קל לקנות חברות לעומת המצב לפני חודשיים שכן "מחירי החברות יותר נכונים כעת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully