וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן אזולאי מאפסילון: השקיעו במניות מערביות בעלות זיקה לשווקים המתעוררים - במקום בשווקים עצמם

דנה גלברג

18.3.2008 / 17:26

"המשבר - תוצאה של בעיית אמון ולא של בעיית נזילות"



עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות, דיבר היום בוועידת היועצים של TheMarker בתל אביב על המפולת בארה"ב ועל השווקים המתעוררים.



גולת הכותרת בהרצאתו, שכותרתה גובליזציה איך מרוויחים מזה, היתה שורה של המלצות ישימות לגבי השווקים המתעוררים. "כאשר מסתכלים על המסכים היורדים, מתעלמים מהמהפכה האמיתית והיא עליית שוקי הודו סין, ברזיל ורוסיה", אמר אזולאי.



מנכ"ל אפסילון סבור שמדינות אלה יתרמו בטווח הקרוב 50% לתוצר העולמי הגולמי. יש מגמה של מעבר אוכלוסיה מהכפר לעיר ועלייה בצריכה. הוא מציין כי הצמיחה בשווקים המתעוררים מביאה לגידול בהיקף ההשקעות במדינות אלו, ומה שמסייע למגמת הצמיחה היא צבירת יתרות מט"ח המאפשרות להם להשקיע סכומים עצומים.



אולם אזולאי מציין שכדאי להימנע מהשקעה במניות של חברות מקומיות, בגלל קשיי נזילות אפשריים של החברות הללו. הפיתרון: לא להשקיע בשווקים המתעוררים עצמם, אלא בחברות מערביות בעלות פעילות גם באזורים אלו.



כדוגמה, מציג אזולאי השוואה בין שני גרפים: זה של מניית קאטרפילר וזה של מדד המניות הסיני. אזולאי מזהה סממנים להתנהגות דומה בשני הגרפים, ומסיק מכך שקאטר פילר נהנית מהצמיחה בסין.



אזולאי מתייחס בהרחבה גם למשבר האשראי בארה"ב. לדעתו, המשבר אינו נובע מבעיות נזילות אלא ממשבר אמון. במקרה של בר סטרנס, הסיוט של כל בנקאי התממש: בעיה באמון הובילה את לקוחות הבנק למשוך כספים - מה שהוביל לבעיית הנזילות.



"כדי לפתור את בעיית האמון יש למחוק את כל מה שצריך למחוק". מציין אזולאי, ומזכיר את בנק הפועלים: "הם לא לקחו את מרווח הביטחון האפשרי, מה שמסביר את בעיית האמון שהובילה לירידת המניה בתקופה האחרונה".



אזולאי מאמין שהתערבות ממשלית, גם היא דרך אפשרית להשיב את האמון בשוק.בשורה התחתונה, אזולאי ממליץ שלא להרוג את המשק האמריקאי. הוא מוסיף כי להערכתו יש סיכוי להתאוששות בטווח הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully