וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאטא מוטורס תקבל הלוואה של 3 מיליארד דולר מסיטי וג'יי.פי מורגן צ'ייס

סוכנויות הידיעות

18.3.2008 / 17:38

ההלוואה נועדה לממן את רכישת יגואר ולנד רובר מידי פורד האמריקאית



יצרנית המכוניות ההודית טאטא מוטורס תקבל מבנק ומענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) הלוואת גישור לשנה בסך 3 מיליארד דולר. המימון מיועד לרכישה אפשרית של יצרניות המכוניות יגואר ולנד רובר מידי ענקית הרכב האמריקאית .



טאטא נמצאת בימים אלה בשלב הסופי של מגעים לרכישת מותגי היוקרה יגואר ולנד רובר מפורד. אנליסטים מעריכים את סכום העסקה ב-2-1.5 מיליארד דולר. טאטא צפויה לסכם את תנאי העסקה עד סוף החודש.



רטאן טאטא, יו"ר קונצרן התעשייה ההודי טאטא המחזיק בבעלות על טאטא מוטורס, רמז כי הרכישה הבאה של הקונצרן תהיה נתח מיצרנית המכוניות פרארי.



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) מעריכה כי ייתכן שטאטא תאבד את דירוג האשראי הנוכחי שלה (BB+) בעקבות העסקה וכתוצאה מעלייה בהיקף חובותיה. החברה ההודית עשויה לגייס עד 4 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח בשוק ההודי ובשוקים בינלאומיים. אנליסטים מעריכים כי טאטא עשויה להתקשות במכירת האג"ח, על רקע משבר האשראי העולמי.



בנוסף, זקוקה טאטא להון נוסף כדי לממן את ייצור הננו, המכונית הזולה בעולם, שתושק במחצית השנייה של 2008 ותימכר תמורת 2,500 דולר ליחידה. טאטא שואפת למכור כמיליון מכוניות ננו בשנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully