וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת מפרקי קווי אשראי לעיכוב הליכים בתביעה נגד בעלי השליטה לשעבר

הילה רז

18.3.2008 / 17:53

הרשם זמיר: "השהיית ההליכים עד להכרעה עלולה להוביל לקיפוח זכויותיהם של הנתבעים"



רשם בית המשפט המחוזי בתל אביב, אבי זמיר, דחה את בקשת עיכוב ההליכים של התביעה שהגישו מפרקי חברות קווי אשראי. עיכוב ההליכים נתבקש עד למתן הכרעה בערעור בבית המשפט העליון על החלטת הרשם זמיר, לפיה נדחו על הסף תביעות כנגד שישה מנהלים מתוך 42 נתבעים, בשל כך שהתביעה נגדם התיישנה.



מפרקי קווי אשראי הגישו ב-2004 תביעה בסך 500 מיליון שקל נגד גופים ואנשים שהיו נושאי משרה בחברות, שלטענתן הביאו להתמוטטותן. בין הנתבעים היו בעלי השליטה לשעבר בחברות והדירקטורים יובל רן, שברח ב-1997 מישראל, אביגדור שמואל, יעקב מימון וחיים צוף. עוד נמנים עם הנתבעים החברות כרמן נכסים והשקעות, כרמן ניהול ונכסים ונפטא חברה ישראלית לנפט.



בתביעה נטען כי אותם גורמים ביצעו בחברות עסקות שרוקנו אותן מנכסיהן, וגרמו לאובדן כל הכספים שגייסו החברות בין השנים 1993 ל-1995 בסכום כולל של כ-145 מיליון שקל, ואשר לפי ערכים של היום שוויים מגיע ליותר מ-500 מיליון שקל.



מפרקי קווי אשראי טענו בבקשת עיכוב ההליכים, כי הטענות העובדתיות נגד הנתבעים השונים קשורות זו לזו, ולכן ההחלטה בערעור תוכל להיות מיושמת לגבי שלושה נתבעים נוספים שהגישו בקשות לדחיית התביעה נגדם על הסף בשל התיישנות.



הנתבעים טענו, כי במידה וההליכים יושהו עלול להיווצר מצב של כפל דיון בערכאת הערעור. הרשם זמיר מציין כי "השהיית ההליכים עד להכרעה בערעור עלולה להוביל לקיפוח זכויותיהם הדיוניות של הנתבעים שבקשתם לסילוק על הסף טרם נדונה".



(בש"א 3731/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully