וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי ורמוס: זהו זמן מצוין להשקיע במניות לטווח ארוך; "מומלץ למי שכבר ספג את הירידות להישאר בשוק"

טל לוי

18.3.2008 / 18:16

מנכ"ל בית ההשקעות פסגות: ההאטה תגיע גם לישראל



"זהו זמן מצוין להשקיע במניות למי שיכול להשקיע כסף לזמן ארוך. מבחן התוצאה מראה כי מי שנכנס בזמנים שכאלה הרוויח בצורה יפה מאוד בעבר". כך אמר מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, רועי ורמוס בוועידה השנתית של יועצי ההשקעות שעורך TheMarker בשעה זו במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. "אנו בשיא הפסימיות ולכן אני ממליץ למי שנמצא בתוך השוק וכבר עבר את המהלך הקשה, להמשיך ולהחזיק במניות".



"אין סיכוי שבו לא תהיה האטה כלכלית בישראל. הבעיה היא שכשבישראל אומרים 'האטה', אנשים מפרשים זאת כמיתון ורואים את התקופה הנוראה של 2002. כן, תהיה האטה שתנבע ממצבה של ארה"ב, אבל בפירוש לא מדובר במיתון", אמרה הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות פסגות ורד דר.



"החדשות הטובות הן שהפדרל ריזרב האמריקאי נזעק לסייע לפירוק בנק ההשקעות בר סטרנס אבל החדשות הרעות הן שהבנק הזה התמוטט", אמרה דר בהתייחסה לקריסתו של בנק ההשקעות האמריקאי בר סטרנס. דר אמרה כי "קל מאוד להפיל בנק - כל שצריך הוא שמועות על מחסור בהלימות הון, ומכאן כדור השלג מתגלגל".



בהתייחסה לעלייה החדה במחירי הסחורות (תירס, סויה, חיטה, נפט ועוד) אמרה דר כי מחירי הסחורות עולים כי זו המגמה: "המומנטום של עליות במחירי הסחורות מגיע כי יש למשקיעים כסף והם מפחדים לקנות מניות. הם חושבים שאיגרות חוב נותנות תשואה נמוכה ולכן הברירה שנותרה היא מחירי הסחורות. מחירי הנפט מזנקים למרות שארה"ב נכנסת להאטה ומחירי החיטה מזנקים כי מדובר בזהב".



ורמוס סבור כי הורדת הריבית בארה"ב תגרור הורדות דומות גם באירופה וגם בישראל. "הריביות בעולם במגמת ירידה וימשיכו לרדת וזו נגזרת של תהליכים כלכליים מאוד בעייתיים שקורים בעולם. המשבר בארה"ב לא ייפתר מחר ולא בעוד חודש בעקבות הורדת הריבית וההאטה תורגש במגזרים רבים. בכמה תרד הריבית? הבנק הפדרלי יכול להגיע גם לרמת ריבית של 1% בארה"ב", אמר ורמוס.



דר שאלה כיצד ניתן להגדיר משבר בשוקי המטבע ואמרה שהסימנים לכך הן התערבות של הבנק המרכזי. "אם הבנק המרכזי של אירופה יתערב - זה יהיה סימן למשבר ויכול להיות שמבחן הזמן יוכיח שהתערבות בנק ישראל במסחר היתה מוצדקת", אמרה דר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully