וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי הוריד את הריבית בשיעור של 0.75%

נמרוד הלפרן

18.3.2008 / 20:27

הבנק הפדרלי הפחית את הריבית לרמה של 2.25%, נמוך מתחזיות הכלכלנים שציפו להורדה אגרסיבית של 1%-1.25%

הבנק הפדרלי הוריד היום את הריבית בארה"ב ב-0.75% לרמה של 2.25%, בניסיון להשיב את אמון המשקיעים במגזר הפיננסים האמריקאי ולתמוך בצמיחת הכלכלה בארה"ב הכורעת תחת נטל המשברים בשוקי הדיור והאשראי. ציפיות השוק היו להורדת ריבית חדה יותר בשיעור של 1%, אשר במקרה שאמנם היתה מתבצעת, היתה הורדת ריבית החדה ביותר מאז 84'.

בהחלטתו היום, השלים הבנק הפדרלי סדרה של שש הורדות ריבית בתוך חצי שנה, במסגרתן חתך את הריבית בשיעור מצטבר של 3%, מרמה של 5.25%.

חומרת המשבר הפיננסי בארה"ב עוררה את הבנק הפדרלי לפעולה כבר במהלך סוף השבוע. בצעד חריג ביותר, הוריד הבנק את ריבית הדיסקאונט - אותה ריבית שבה נותן הבנק הלוואות לבנקים מסחריים המצויים בקשיים.

הבנק אף הגדיל לעשות ופתח את קו האשראי האמור גם לבתי השקעות - צעד שלא נעשה מאז השפל הגדול של שנות ה-30'. מהלכים אלה מצטרפים להורדות ריבית חדות שנעשו בחודשים האחרונים ולהזרמת נזילות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים לשוק.

חששות מהתמוטטות של בתי השקעות נוספים, לאחר שבר סטרנס הגיע לסף פשיטת רגל, בצירוף סימנים מובהקים להאטה כלכלית חדה - מדרבנים את הפדרל ריזרב לפעול באגרסיוויות.

הגורם העיקרי להאטה הכלכלית בארה"ב הוא מיתון בענף הדיור. מיתון זה יצר תגובת שרשרת עזה ברחבי הענף הפיננסי, לאחר שבעלי בתים החלו לפגר בתשלומי חובותיהם על המשכנתא.

כלכלנים ומשקיעים רבים אחידים בדעתם כי המשבר הפיננסי בארה"ב הוא הגרוע ביותר שנראה זה עשרות שנים, וככל הנראה הגרוע ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. ברננקי ידוע כמומחה לתקופת השפל הגדול, וחלק נכבד מהאידיאולוגיה המוניטרית שלו מבוסס על מחקרו בתחום זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully