וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי מניות של בר סטרנס: "מחיר המכירה של בנק ההשקעות נמוך מדי"; המניה מזנקת ב-40%

נמרוד הלפרן

18.3.2008 / 20:44

נסחר במחיר גבוה פי 3 ממחיר המכירה לג'יי.פי מורגן



מניית בנק ההשקעות האמריקאי מזנקת ב-40% במסחר בוול סטריט, למחיר של יותר מ-8 דולרים למניה, המשקף לחברה שווי שוק גבוה פי שלושה ויותר מהמחיר בו אמור להימכר בר סטרנס לבנק .



הזינוק במניית הבנק מגיע לאחר שכמה מבעלי המניות של בר סטרנס אמרו כי יצביעו נגד אישור מכירת הבנק לג'יי.פי מורגן, בטענה כי השווי שמשקפת העסקה לבר סטרנס נמוך משווייו בפועל.



ג'יי.פי מורגן, בגיבוי הבנק הפדרלי, הסכים שלשום לרכוש את בר סטרנס במחיר של 240 מיליון דולר, או 2 דולרים למניה, כדי למנוע את קריסתו. השלמת העסקה כפופה לאישור בעלי המניות של בר סטרנס.



המיליארדר הבריטי ג'וזף לואיס, בעלי המניות השני בגודלו בבר סטרנס, הגדיר אתמול בראיון לערוץ חדשות הפיננסים CNBC את מחיר המכירה של בר סטרנס לג'יי.פי מורגן כ"מגוחך".



"בהחלט ייתכן שתנאי העסקה כפי שהם כעת לא יהיו התנאים בסופו של דבר", אמרה נשיאת ומייסדת חברת ההשקעות Havens Advisors, לסוכנות הידיעות בלומברג. "בהחלט יש תמריץ לבעלי המניות להצביע נגד העסקה בהצבעה הראשונה", הוסיפה.



בר סטרנס, אשר נוסד לפני 85 שנה, במהלכן שרד את השפל הכלכלי הגדול ותריסר תקופות מיתון, הגיע בסוף השבוע אל סף פשיטת רגל, בעקבות חשיפתו לשוק האג"ח המגובות במשכנתאות.



מניית בר סטרנס קרסה בסוף השבוע ב-47% לאחר שנאלץ לבקש ביום שישי מהבנק הפדרלי של ניו יורק ומג'יי פי מורגן צ'ייס מימון חירום לתקופה של 28 יום, בעקבות הרעה ניכרת במצב הנזילות של הבנק. זאת, על רקע שמועות לפיהן הבנק סובל ממשבר נזילות, שהובילו להאצה חדה בקצב משיכות הכספים מצד לקוחותיו והביאו אותו לסף פשיטת רגל.



בתחילת השבוע הודיע ג'יי פי מורגן כי הסכים לרכוש את בר סטרנס תמורת 240 מיליון דולר, סכום הקטן פי עשרה משווי השוק של בר סטרנס ביום שישי, בעקבות המצב הקשה אליו נקלע בר סטרנס בשל משבר האשראי העולמי.



הסכום מהווה שליש מהשווי בו הונפק בר סטרנס בהנפקה ראשונה לציבור ב-85', ו-1.2% בלבד ממחיר של 170 דולר בו נסחרה מניית הבנק לפני שנה. שווייו של בניין המטה של הבנק נאמד בכ-1.7 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully