וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה נדל"ן מסכמת את 2007 עם גידול של כ-68% בתזרים מזומנים לכ-105.3 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

18.3.2008 / 20:51

המנכ"ל שלמה שרף: אנו מחכים להזדמנויות חדשות השנה



"אין לי הסבר כלכלי הגיוני לירידת מניית אלקטרה נדל"ן אשר ירדה בצורה כה חזקה. כנראה שהשוק העניש אותנו ביחד עם עוד הרבה חברות נדל"ן אחרות, מבלי לבצע הפרדה מושכלת בין הפעילות ואיכות ההנהלות של החברות השונות", כך סיפר שלמה שרף, מנכ"ל חברת , שבשליטת קבוצת אלקטרה של גרשון זלקינד, בנובמבר האחרון בעת פרסום התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השלישי.



אלא שמאז עברו כארבעה חודשים, משבר האשראי הגלובלי טרם התפוגג, והחששות של המשקיעים מפני ירידת שווי הנכסים במניות חברות הנדל"ן המניב, הפועלות במערב אירופה וארה"ב, כמו אלקטרה נדל"ן, משתקפות היטב בביצועי מנייתה. המניה המשיכה לצנוח בארבעת החודשים האחרונים בכ-34%, ואיבדה למשקיעיה כ-570 אלף שקל, כשהירידה הגדולה במניה התרחשה בשלושת השבועות האחרונים עם המפולת הגדולה שעוברת על מניות הנדל"ן.



גם היום לא היה לשרף הסבר להמשך הירידה במחיר המניה. "החברה נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל, המגלם דיסקאונט של כ-30% לעומת ההון העצמי. אני לא מסוגל לנתח את התופעה הזאת, כשכל השערוכים שביצענו היו חיוביים והצביעו על גידול בשווי הנכסים. באשר לחששות המשקיעים, לדעתי לא ניתן להעניש על משהו שעדיין לא קרה בפועל, וכמובן שאי אפשר להכליל", סיפר שרף.



מוקדם עדיין לקבוע האם החברה תצטרך לבצע שערוכים כלפי מטה של נכסיה, וכנגזר מכך לרשום ירידה בהונה העצמי, אך מה מתוך תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה, לא כך נראים פני הדברים. החברה ממשיכה להציג שיפור בתוצאותיה ולהביא לידי ביטוי את הגידול בהיקף הנכסים שנרכשו בהשקעה של כ-7 מיליארד שקל, גם אם ברבעון הרביעי כמעט ולא ביצעה עסקות חדשות.



הגידול בדמי השכירות בכ-136% לעומת 2006 לכ-713.6 מיליון שקל ושערוך של הנכסים ושיפור בתוצאות החברות הכלולות, תרמו לעלייה של כ-50% בהכנסותיה הכוללות של החברה בשנת 2007 לעומת 2006, אשר הסתכמו בכמיליארד שקל.



בעקבות גידול בהיקף ההלוואות שנלקחו בחו"ל, לצורך מימון הרכישות, הוצאות המימון של אלקטרה נדל"ן זינקו ב-2007 כמעט פי שלושה לעומת 2006, לכ-374.5 מיליון שקל.



הרווח הנקי של החברה ירד ב-2007 בכ-4% לעומת 2006, והסתכם ב-276.1 מיליון שקל. עם זאת, נוכח יישום ה-IFRS החל מסוף 2006, ההשוואה מבחינת הרווח הנקי, אינה כה רלוונטית. בנוסף לכך, במהלך שנת 2006 ביצעה החברה שערוך לכ-60 נכסים, בעוד שבמהלך 2007 בוצע שערוך לנכסים בודדים בלבד.



ההון העצמי של אלקטרה נדל"ן גדל ב-2007 בכ-32% לעומת 2006 לכ-1.6 מיליארד שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת טיפס ב-2007 בכ-68% לעומת 2006 לכ-105.3 מיליון שקל.



אלקטרה נדל"ן מחזיקה ב-116 נכסים המשתרעים על פני שטח כולל 1,135,000 מ"ר, מתוכם 106 נכסים מניבים ו-10 נכסים בשלבי פיתוח והקמה הפזורים במדינות השונות ברחבי העולם, ובהם ישראל, בריטניה, קנדה, ארה"ב, גרמניה, שווייץ, הולנד והודו.







איך מתקדמת הפעילות של החברה בארה"ב?



שרף: "במהלך החודשים האחרונים לא ביצענו כל עסקה חדשה. המצב בתחום הנדל"ן המניב כיום בארה"ב הינו שלא רק שאין הרבה קונים, אלא שגם לא ניתן למצוא הרבה מוכרים. אנחנו מחכים להזדמנויות שיגיעו, כשיש לנו קופת מזומנים בהיקף של כ-542 מיליון שקל, וניסיון רב. נוכל להגיב באופן מיידי ברגע שנחליט לעשות כן. בינתיים הדיירים שלנו לא עזבו. עדיין מוקדם מדי להספיד את כלכלת ארה"ב, מה גם שהפעילות שלנו שם מהווה כ-10% בלבד מהיקף הפעילות הכוללת".



מה לגבי מערב אירופה?



שרף: גם שם אין הרבה עסקות בתקופה האחרונה, ומחכים לחדשות טובות שיגיעו. בינתיים התנאים להשגת המימון הוקשחו, אם בעבר היה מספיק 10% בהון עצמי, כיום ישנו צורך בכ-20% ואולי קצת יותר. אנחנו נהנים משוכרים כמו ממשלת גרמניה, רשתות המלונאות הילטון ומריוט, פירמות דלויט וארנסט אנד יאנג, בנקים דרזדנר ו-RBC.



ובאשר להודו?



נכנסנו להודו לפני כשנה בשיתוף עם נכסים ובנין, ומאז אנחנו מעורבים בארבעה פרויקטים בתחום הבנייה למגורים ובנכסים מניבים המשתרעים על פני שטח כולל של יותר ממיליון מ"ר. כבר ברבעון השני של השנה אנחנו מתחילים לשווק את השלב הראשון של פרויקט המגורים בהידראבד, בהיקף של כ-700 דירות, ורואים במדינה כאחד ממנועי הצמיחה העתידיים שלנו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully