וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי פרידמן: "הבעיה העיקרית באינטרנט היא שקשה מאוד לעשות בו כסף"

מעיין כהן

18.3.2008 / 21:19

מנכ"ל ערוץ 10 בכנס זירת התקשורת בישראל: נענע 10 סיימה את 2007 בהפסד



נענע 10 סיימה את 2007 בהפסד - כך אמר מנכ"ל ערוץ 10, מודי פרידמן, בכנס זירת התקשורת בישראל 2008 של המי"ל, שנערך אתמול במלון שרתון סיטי טאואר. לדברי פרידמן, תמהיל הפרסום מהווה את המודל העסקי של רוב אתרי האינטרנט, ויש לייצר מקורות תוכן נוספים ולקעקע את התפישה כי באינטרנט הכל חינם. פרידמן ציין כי לדעתו "הבעיה העיקרית באינטרנט היא שקשה מאוד לעשות בו כסף. המודלים לא סגורים, ועל אף שהמדיה מגיעה לחשיפה מאוד גבוהה, היא עדיין לא יודעת לעשות ממנה כסף".



עוד השתתפו בכנס מנכ"ל ערוץ הספורט, אבי בר; סמנכ"ל התוכן ב yes, יונה ויזנטל; מנכ"ל וואלה, אילן ישועה; מנכ"ל ענני תקשורת, אודי מרון; מנכ"ל לוגיה, קובי מרנקו; וערן אילן, שותף במשרד עוה"ד יגאל ארנון ושות'.



פרידמן אמר עוד כי אחד האבסורדים באינטרנט הוא שעצם היותו כה מדיד היא בעוכריו, מכיוון שהמדידה מתייחסת רק למספר האנשים שהקליקו על הבאנר ולא למספר הצופים בכל שנייה נתונה. לדבריו, "המדיה לא יודעת למקסם את היכולות שלה". פרידמן דיבר על גודל השוק והיקפי הפרסום כמכשלה שממנה סובלים כל אמצעי המדיה בישראל. כשנשאל על מודל פרסום משולב של ערוץ 10 ונענע אמר פרידמן כי הוא פוסל זאת על הסף, וכי אינו מאמין במודל כזה. "השוק הזה קטן מדי בשביל באנרים. אתרים מסבסדים האחד את השני", אמר.



פרידמן שלח עקיצות גם לכיוון קשת ורשת, שהקימו אתרי אינטרנט עצמאיים, לעומת ערוץ 10 שחבר לנענע: "קיבלנו החלטה שונה מגופי טלוויזיה בעולם, כשהחלטנו לכאורה לא להתמודד עם עולם האינטרנט בעצמנו וביצענו רכישה של פורטל מוביל. אנחנו חושבים שעשיית אינטרנט היא לא עשיית טלוויזיה, ואין דוגמאות לכך שגופי טלוויזיה יודעים לעשות אינטרנט".



"אני לא קם בבוקר וחושב מה נענע עשתה אתמול בלילה. אני מצפה שהיא תשרת אותי במקום אחד: שהשווי שלה כנכס יילך ויעלה. תפישת העולם שלנו היא לא שהטלוויזיה לא נכנסה לאינטרנט. לערוץ 10 יש מיני-סייט בתוך נענע, אבל המטרה המרכזית היא שנענע תייצר לעצמה פופולריות".



בוואלה דווקא עושים כסף מווידיאו



אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, הגיב על דברי פרידמן: "וואלה מייצרת מזומנים ותמשיך לייצר מזומנים, ויש לא מעט חברות מדיה שהיו שמחות להרוויח כמו וואלה". לדברי ישועה, "וואלה היא המובילה בצפיית וידאו יחד עם yes, והמובילה גם בעשיית כסף מצפיות בווידאו. מלאי הווידאו שלנו מכור כמעט לגמרי כל הזמן".



בתגובה לביקורת של פרידמן על הבאנרים, אמר ישועה כי "אחד החסמים הוא דווקא העובדה שעל אף שהאינטרנט הוא פלטפורמה כל כך מדידה טכנולוגית, מערכות מדידת הרייטינג עדיין לא שם, ולכן וואלה תומכת במעבר למדידה אחידה של כל האתרים. מעבר לזה, לא היה מלאי (אינבנטורי) מספיק למפרסמים באינטרנט, הם רצו שהמלאי ייפרש על פני כמה ימים. המפרסמים נעשים משוכללים וחכמים יותר, וכשהם יעשו את ההשוואה בין הטלוויזיה לבין האינטרנט, הם יגלו שבאינטרנט המחיר נמוך יותר באופן משמעותי".



על כך השיב פרידמן: "שעולם הטלוויזיה יסבסד את האינטרנט - זה לא מדויק. אי אפשר להשוות פרסום באינטרנט לפרסום בטלוויזיה, אלה שני דברים שונים. אי אפשר לייצר אימפקט באינטרנט, גם אם נשתלט על הבאנרים של וואלה 100 פעמים. פרידמן אמר גם בהתייחסו לרווחיות וואלה, כי וואלה לא מייצרת מספיק כסף יחסית לטראפיק שלה.



"תוכן בלי מותג הוא לא תוכן"



אודי מרון, מנכ"ל ענני תקשורת, שבין היתר הקימה באחרונה את אתר MTV ישראל, אמר כי "המכנה המשותף כאן לכל החברות הוא שאנחנו לא יודעים לאן האינטרנט באמת הולך, אבל אנחנו חושבים שזה הולך למקום מסוים, ואנחנו רוצים להיות שם. אני עצמי לא לגמרי יודע לאן הוא הולך, אבל אני יודע שאני צריך להיות שם, ואז אני מתחיל לסמן לעצמי את גבולות הגזרה. אחד הדברים החזקים הוא לבנות מותגים: תוכן בלי מותג הוא לא תוכן". מרון גילה כי MTV עומדת לפני שיתוף פעולה עם נענע 10, אך לא פירט את אופיו.



אבי בר, מנכ"ל ערוץ הספורט, אמר כי "אנחנו לא היינו פקטור בעולם הניו-מדיה. הקמנו עוד ועוד ערוצי טלוויזיה, אבל לא היינו חלק מעולם האינטרנט. בשנה האחרונה הדבקנו את ONE (אתר הספורט המתחרה) וצמצמנו פערים מהר מאוד". יונה ויזנטל, סמנכ"ל yes, אמר על שיתוף הפעולה שלו עם וואלה שלדעתו מדובר במודל המוצלח היחיד: "הלכנו למודל של הקמת אתר משותף עם וואלה, מתוך הבנה שלוואלה יש את הטראפיק ולנו יש את התוכן. במידה מסוימת, כל האתרים הם טפילים על תוכן של טלוויזיה".



קובי מרנקו, מנכ"ל חברת התוכן הסלולרי לוגיה, אמר כי "ההכנסות והרווחיות מתוכן בסלולר הן יותר גבוהות מהרווחיות של כל אחד מהגופים שנמצאים פה. ההכנסות נטו מתוכן מגיעות למיליארד שקל. אפשר לגבות כסף מהלקוח, ולא כל דבר חייב להיות בחינם. HOT למדה את זה, וגובה ב-VOD כסף שעה אחרי שהפרק שודר בחינם. הסלולר מסתכל על השורה התחתונה הרבה יותר מהגופים כאן, חלק מהגופים התקשורתיים לא מסתכלים על זה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully