וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה אלקלעי: בהשקעות הרגש חזק יותר משיקולים מעשיים; רפי קסל: הדרך לתשואה עוברת בסבלנות ומשמעת עצמית

דנה גלברג

18.3.2008 / 21:47

בוועדת היועצים של TheMarker המליצה אלקלעי להשקיעה בסין ובתקשורת



רבות נכתב על הפסיכולוגיה של המשקיעים ועל האופן בו הציבור משקיע את כספו על פי הרגש ופחות לפי נתונים פיננסים. ואכן, מנהל מחלקת ההשקעות בבית ההשקעות , רפי קסל, הסביר כי המפתח לתשואה גבוהה הוא "סבלנות, איפוק ומשמעת עצמית". קסל התייחס לנטייה של משקיעים רבים לצאת ולהיכנס להשקעות שונות ול'זגזג' פעמים רבות עקב תנודות בשוק. קסל אמר את הדברים בוועידה השנתית של יועצי ההשקעות שערך TheMarker במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שהתקיימה היום בתל אביב.



קסל ממליץ לא לעשות זאת, שכן בכל פעם שיוצאים ונכנסים, 20% מהרווח הולך למס הכנסה ולעמלות כניסה ויציאה ואינו נשאר בתיק. לעומת זאת, מי שנותר בהשקעה טובה לאורך זמן, וסופג גם את הירידות, חוסך את תשלומי המס ולאורך זמן מציג תשואות טובות. לדבריו, השלב הראשון והחשוב בכל השקעה, הוא קודם כל לבחון מראש את אופי ההשקעה וטיבה. במידה שהלקוח יגיע למסקנה שההשקעה כדאית מבחינתו ותניב תשואה גבוהה בטווח ארוך, אזי יש להיכנס אליה ולהתמיד.

סמנכ"לית פיתוח עסקי של בית ההשקעות , אלה אלקלעי, סבורה כי "הרגש חזק לעיתים יותר משיקולים מעשיים". אלקלעי הוסיפה: "יש להסתכל על ההשקעה בפריזמה של המשקיע הספציפי", כלומר על כל משקיע להתאים את תיק ההשקעות האישי על פי צרכיו האישיים. אלקלעי המליצה להתמקד בסין ובמגזר התקשורת שהוא "המגזר העמיד ביותר היום".



על הנטייה לבחון השקעות לטווח קצר אמר קסל: "לקוחות רבים מגיעים לבנק ומגדירים עצמם כלקוח סולידי שמשקיע לזמן ארוך, אבל כשהשוק יורד ב-0.5% הם מיד מתקשרים בבהלה ליועץ ההשקעות". קסל הוסיף: "זוהי ראיה שגויה של הדברים והיא מפספסת את ההזדמנות לרווח גבוה יותר שטמונה בהשקעה לטווח ארוך". השקעה, בייחוד בקופות גמל וקרנות פנסיה, היא כמו ריצת מרתון, אומר קסל, ולכן אין שום משמעות לתשואה בפרק זמן קצר.



לדוגמה, הציג קסל את "אפקט הריבית דריבית" לפיו כל שקל או דולר שמושקעים לטווח ארוך צוברים ריבית דריבית, כלומר צוברים תשואה גם על התשואה שכבר הושגה, ובכך מכפילים את התשואה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully