וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהמקלט? מחיר הזהב צונח מתחת ל-1,000 דולר לאונקייה לאחר הורדת הריבית המתונה מהצפוי בארה"ב

נמרוד הלפרן

18.3.2008 / 22:23

הורדת הריבית הרגיעה החשש מפני התגברות האינפלציה



מחיר הזהב נסגר היום בעלייה קלה במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק, אולם צנח ב-14 דולר במסחר האלקטרוני לאחר הסגירה. זאת לאחר שהבנק הפדרלי הוריד את הריבית בארה"ב בשיעור נמוך מהצפוי, והרגיע בכך במעט את החששות מפני התגברות האינפלציה, אשר גרמו באחרונה למשקיעים רבים לחפש מקלט במתכת היקרה.



החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו במחיר של 1,002.6 דולר לאונקייה, עלייה של 1.7 דולר או 0.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, במסחר לאחר הסגירה נסחרים חוזים אלו במחיר של 989.9 דולר לאונקייה, ירידה של 14.3 דולר או 1.4%. מחיר החוזים נסק במהלך המסחר אתמול לשיא של 1,034 דולר לאונקייה.



הבנק הפדרלי הוריד היום את הריבית בארה"ב ב-0.75% לרמה של 2.25% - רמתה הנמוכה ביותר מאז חודש דצמבר 2004 - בניסיון להשיב את אמון המשקיעים במגזר הפיננסים האמריקאי ולתמוך בצמיחת הכלכלה בארה"ב הכורעת תחת נטל המשברים בשוקי הדיור והאשראי. עם זאת, ציפיות השוק היו להורדת ריבית חדה יותר, לאחר שהחוזים על הריבית הפדרלית העניקו סיכוי של 100% להורדת ריבית של 1%, אשר אם אמנם היתה מתבצעת, היתה הורדת ריבית החדה ביותר מאז 1984.



בהחלטתו היום, השלים הבנק הפדרלי סדרה של שש הורדות ריבית בתוך חצי שנה, במסגרתן חתך את הריבית בשיעור מצטבר של 3%, מרמה של 5.25%. מתחילת השנה הוריד הפד את הריבית ב-2%. למרות הורדת הריבית המתונה מהצפוי, הותיר הפד פתח להורדות ריבית נוספות, וציין כי הסיכונים להאטה נותרו בעינם, וכי יפעל לפי הצורך בתחום מדיניות הריבית.



"ההחלטה היום, ביחד עם החלטות שהתקבלו מוקדם יותר, ובכלל זה צעדים להגברת הנזילות בשווקים, אמורים לתמוך בצמיחה מתונה לאורך זמן ולצמצם את הסיכונים בתחום הפעילות הכלכלית", נאמר בהודעת הריבית של הבנק הפדרלי. "האיומים להאטה בצמיחה נותרו בעינם", נאמר בהודעה.



החלטת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) על הורדת הריבית התקבלה ברוב של 8 מול 2, כאשר שני המתנגדים, נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, ריצ'רד פישר, ונשיא הבנק הפדרלי של פילדלפיה, צ'רלס פלוסר, תמכו בהורדת ריבית מתונה יותר מזו שעליה הוחלט בסופו של דבר.



"נתונים שהתקבלו באחרונה מצביעים על כך שנרשמה היחלשות נוספות בתחזית הפעילות הכלכלית", נאמר בהודעת הפד. "השווקים הפיננסים ממשיכים להיות נתונים ללחצים ניכרים, וההרעה בתנאי האשראי והעמקת התכווצות שוק הדיור צפויות להכביד על הצמיחה הכלכלית במהלך הרבעונים הבאים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully