וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סימנס ישראל - אורן אהרונסון - יושעה מתפקידו על רקע חשדות ששיחד דירקטור בחברת חשמל

גיא לשם

19.3.2008 / 7:00

רשות ני"ע חושדת כי אהרונסון העביר מאות מיליוני שקלים לדן כהן, שכיהן כדירקטור בחברת חשמל



מנכ"ל חברת סימנס ישראל אורן אהרונסון, יושעה מתפקידו, זאת על פי סיכום בין החברה העולמית לנציגות בישראל. אהרונסון, שהוא גם מבעלי הנציגות הישראלית, יושעה מהתפקיד לאור החשדות לכאורה כי הנציגות הישראלית העבירה תשלומים לשופט לשעבר דן כהן בעבור קידום עסקיה של סימנס עם חברת החשמל, שבה כיהן כהן כדירקטור - כפי שנחשף ב-TheMarker בספטמבר האחרון.



על פי חשדות הרשות לניירות הערך שחוקרת את הפרשה, קיבל כהן במשך השנים לאחר פרישתו מחברת החשמל, תשלומים בסך עשרות מיליוני שקלים מחברת סימנס ישראל. בעת שכיהן כדירקטור בחברה הוא קידם לכאורה רכישתן של שתי טורבינות להפקת חשמל מתוצרת סימנס, בשווי של כמיליארד שקל.



חקירתו של כהן החלה בעת שהרשות חקרה עסקה שביצעה חברת החשמל עם החברה הציבורית רוגוזין. במהלך החקירה עלה שמו של כהן כחשוד בשיתוף פעולה עם בעל השליטה בחברת רוגוזין, עזרא הראל המנוח, וקידום העסקה מתוקף תפקידו בדירקטוריון החברה.



במהלך החקירה עזב כהן את ישראל לארה"ב ומשם עבר לפרו - לה ולישראל אין הסכם הסגרה - ובה הוא מתגורר כבר שלוש שנים. מהחקירה עלה כי התשלומים מחברת סימנס ישראל הועברו לחשבונות בנק ברחבי העולם, באמצעות גורמים המקורבים לכהן. הרשות פנתה לסימנס ישראל וכמה מבכיריה, בהם המנכ"ל אהרונסון, אף נחקרו בנושא.



בספטמבר האחרון התיר בית המשפט המחוזי בתל אביב לפרסם כי הרשות חושדת באהרונסון ובנציגות חברת סימנס בישראל בתשלומי שוחד, וכי החשדות מתמקדים בחלקו של אהרונסון בפרשה. הדיווח על החשדות הגיע למטה החברה הגרמנית, שבה מתנהלת בשנים האחרונות חקירה מקיפה בנושא תשלומי שוחד במספר רב של מדינות שבהן פעלה החברה.



משרד עו"ד DEBEVOISE & PLIMPTON מארה"ב, המנהל בעבור החברה את חקירת השחיתויות שבהן היתה מעורבת סימנס לכאורה ברחבי העולם, פנה לנציגות סימנס ישראל וביקש פרטים על הפרשה. בעקבות הפרסום פנה היועץ המשפטי של חברת החשמל בישראל, עו"ד דוד יהב, למטה החברה בגרמניה וביקש לדעת כיצד מתכוונת לטפל סימנס בחשדות שפורסמו. השעייתו של אהרונסון היא ככל הנראה הדרך בה בחרו בסימנס העולמית לטפל בחשדות.



מסימנס נמסר: "מנכ"ל סימנס ישראל, אורן אהרונוסון, הוצא שלשום לחופשה עד לשימוע שייערך בסוף החודש ובעקבותיו תתקבל החלטה באשר להמשך עבודתו בסימנס ישראל. למנכ"ל זמני של סימנס ישראל מונה סמנכ"ל הכספים של החברה, רולף הויברגר".



ממקורביו של אהרונסון נמסר: "סימנס העולמית מנסה להתערב ולהשפיע על הניהול של חברת סימנס ישראל לטובת אחד מבעלי המניות (סימנס העולמית) תוך פגיעה באינטרסים ובזכויות של בעלי מניות המיעוט (חברת ציגלר הנדסת חשמל) בחברה". עוד אמרו כי אהרונסון ייבחר את דרכי התגובה לאחר התדיינות עם יועציו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully