וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזורים מצטרפת לאשדר וצמח המרמן לרכישת המשולש הגדול ברמת גן

רז סמולסקי

19.3.2008 / 8:31

חילוקי דעות עם בעלי הקרקע מנעו בעבר ניסיונות לרכישת השטח



>> חברת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין, נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת קרקע באזור הגוש הגדול ברמת גן (המשולש הגדול), בשותפות שווה עם החברות אשדר וצמח המרמן.



שלוש החברות מתכוונות לבנות 680 יחידות מגורים בקרקע, שנמצאת ליד בית החולים תל השומר. העסקה תתבצע כשילוב של עסקת קומבינציה ועסקת מזומן.



המשולש הגדול הוא מתחם בן 235 דונם, בין כפר אז"ר במערב ושכונת קרניצי במזרח. מדובר בשטח קרקע שלו בעלים רבים, המחזיקים בקרקע עשרות שנים. בעבר ניסו מספר חברות, כמו אפריקה ישראל ונווה גד, לרכוש את הקרקע אך המגעים לא הבשילו בגלל חילוקי דעות בין בעלי הקרקע.



ב-2006 אושרה תוכנית לבניית 980 יחידות דיור על הקרקע, בשטח כולל של כ-138 אלף מ"ר. על פי התוכנית ייבנו 184 בתים דו משפחתיים צמודי קרקע, בניינים בגובה 4-5 קומות בהם 196 דירות ומגדלי מגורים של 25 קומות בהם 600 דירות. בנוסף ייבנו מבני ציבור על שטח של 20 אלף מ"ר ופארק אזורי בשטח של 29 דונם.



ביולי 2007 הודיעו החברות אשדר וצמח המרמן, כי הן הגישו הצעה משותפת לרכוש חלק מהזכויות בקרקע לבנייה של 680 יחידות דיור. עתה נכנס גם בוימלגרין לתמונה, ויצטרף לחברות הרוכשות את הקרקע.



ההערכה היא, כי מחיר העסקה חושב לפי 120 אלף דולר קרקע ליחידת דיור (עלות הקרקע ליחידת דיור). חלק מהעסקה יבוצע בעסקת מזומן, ואילו היתרה תתבצע כעסקת קומבינציה (עסקה שבה בעלי הקרקע יקבלו לידיהם 43% מהתמורה עבור כל הדירות שיימכרו). בסך הכל מוערך שווי העיסקה ב-82 מיליון דולר - מחיר הנחשב סביר בהתחשב בקשיים שעלו ברכישת המשולש הגדול בעבר. בחברת אזורים סירבו להתייחס לידיעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully