וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה ב-17.9 מיליארד דולר

הדר תדמור

18.3.2008 / 9:20

חברת כרטיסי האשראי העולמית, גייסה בבורסת ניו יורק את הסכום השני בגודלו אי פעם בהנפקת מניות לציבור, אחרי בנק ICBC הסיני

ויזה, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, ביצעה את ההנפקה השניה בגודלה בעולם ושברה את שיא גיוס הכספים מהנפקה לחברה אמריקאית בבורסות ניו יורק, לאחר שגייסה 17.9 מיליארד דולר.

החתמים מכרו 406 מיליון מניות של ויזה במחיר של 44 דולר למניה, לפי הצהרת החברה. המחיר היה גבוה ב-2 דולר ממחיר המכירה שנצפה על ידי ויזה. זוהי ההנפקה השניה בגודלה בעולם, לאחר ההנפקה של בנק ICBC הסיני בעבור 22 מיליארד דולר ב-2006.

עד כה ב-2008, לפני ההנפקה של ויזה, הניבו הנפקות מניות של 136 חברות ברחבי העולם 17.6 מיליארד דולר - ירידה של 42% בשווי ההנקות בתקופה המקבילה ב-2007, לפי סוכנות הידיעות בלומברג.

מניותיה של חברת ויזה יתחילו להיסחר היום בבורסת NYSE, תחת הסימול V. החתמים עשויים למכור היום 40.6 מיליון מניות נוספות, לפי סוכנות הידיעות בלומברג. ששת הבנקים הגדולים שלהם אזחקות בחברת ויזה עשויים לקבל 3.2 מיליארד דולר מההנפקה.

"מניותיה של ויזה עשויות לזנק ב-10% ביום המסחר הראשון בורסת NYSE" – כך אמר פרנסיס גסקינס, נשיא חברת המחקר IPO דסקטופ לסוכנות הידיעות רויטרס.

ויזה מתכננת להשתמש ב-10.2 מיליארד דולר מתוך הכסף שגיוס אתמול לרכישת מנותיה בחזרה. 3 מיליארד דולר נוספים ישמשו לכיסוי עלויות, לתזרים מזומנים ומטרות נוספות, לפי מסמכי החברה.

ההנפקה של ויזה חותמת את המעבר של חברות כרטיסי האשראי הגדולות, ויזה ומאסטרכארד, מאגודות לא למטרת רווח בבעלות בנקים לחברות פרטיות המשרתות בנקים וצרכנים. ההנפקה בוצעה על ידי הבנקים ג’יי פי מורגן צ’ייס וגולדמן סאקס, בשיתוף עם 13 חברות פיננסים נוספות, ביניהן גם סיטי ובנק אוף אמריקה.

על ידי גיוס 17.9 מיליארד דולר, לקחה ויזה את תואר ההנפקה הגדולה ביותר בארה"ב על ידי חברה אמריקאית - שיא שהיה שייך ל-AT&T, שגייסה 10.6 מיליארד דולר ב-2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully