וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגולטור שוק הדיור יסייע לחברות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק: יגדיל נזילותן ב-200 מיליארד דולר

רויטרס

19.3.2008 / 9:40

יתיר לשתי החברות הממשלתיות לצמצם עתודות ההון שלהן



חברות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי ופרדי מאק צפויות לזכות היום בסיוע מצד רגולטור שוק הדיור בארה"ב, לדברי מקורבים להסכם. הרגולטור צפוי להודיע היום על הגדלת הנזילות בשוק המשכנתאות ב-200 מיליארד דולר.



הרגולטור - OFHEO - יקיים מסיבת עיתונאים משותפת עם מנכ"ל פאני מיי, דניאל מאד, ועם מנכ"ל פרדי מאק, ריצ'רד סיירון. במסגרת התכנית המוסכמת בין הצדדים, לשתי החברות יותר להשתמש בחלק מעתודות ההון שלהן על מנת לספוג הפסדים בשוק המשכנתאות, על בסיס הבטחה לגיוס הון בעתיד הקרוב, ככל הנראה באמצעות הנפקת מניות.



מקור המקורב לעסקה אמר כי כוח הקנייה של החברות יגדל בסדר גודל של כ-200 מיליארד דולר, כלומר הפחתה של כשליש בעתודות ההון שלהן. עד כה חויבו שתי החברות להחזיק 30% יותר עתודות הון מהמקובל. מניות שתי החברות זינקו ביום שלישי בוול סטריט על רקע הציפייה לקבלת סיוע מהרגולטור. מניית פאני מיי זינקה ב-27% - העלייה החדה ביותר שלה ב-25 השנים האחרונות. מניית פרדי מאק עלתה ב-26%, העלייה החדה ביותר שלה זה 20 שנה.



הגדלת השקעותיהן של שתי הסוכנויות הממשלתיות צפויה להגדיל את האמון בשוק המשכנתאות, שהזדעדע מגל של פיגורי תשלומים ועיקולי בתים. ירידת מחירים וקריסת שוק ניירות הערך מגובי המשכנתאות הובילו למשבר האשראי, שעשוי להוביל את כלכלת ארה"ב למיתון.



פאני מיי ופרדי מאק, שבהיותן חברות ממשלתיות נועדו לתמוך בבעלי בתים, סובלות גם הן מהפסדים נרחבים. שתי החברות העלו את תחזיות ההפסדים שלהן לשנתיים הקרובות, לאחר שדיווחו על הפסד משותף של 6.1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully