וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שלא קיבלה גט 25 שנה וכינתה את בעלה "סרבן גט" תפצה אותו

הילה רז

19.3.2008 / 11:10

הבעל טען כי עד 2004 מעולם לא התבקש לתת לאישה גט



אישה אשר בעלה נשלח למאסר בפועל בשל סירוב גט, ואמרה במספר מקרים שהיא מסורבת גט, תפצה את הבעל לשעבר בסך של 1,000 שקל בגין לשון הרע - כך קבעה לפני מספר ימים השופטת נילי מימון, מבית המשפט לענייני משפחה בירושלים.



הבעל טען בתביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקל, שהגיש נגד האישה, כי עד 2004 הוא מעולם לא התבקש לתת לאישה גט ולמרות זאת פרסמה האישה במסגרת הגשת תלונה במשטרה, במכתב ששלחה לראש עיריית ירושלים המנוח טדי קולק, בפנייתה לראש ההוצאה לפועל ובפני חברים ושכנים, כי הוא סרבן גט.



מפסק הדין עולה שבני הזוג התגרשו ב-2006 רק לאחר שהגבר ריצה חודש מאסר בפועל, מכיוון שסירב לתת גט. ב-1981 נפרד הזוג והאישה עברה לגור בבית הוריה עם ילדיהם. לטענת האישה היא נאלצה לעשות כן בשל אלימות פיזית, נפשית וכלכלית קשה שנהג כלפיה הבעל.



האישה טענה כי בעקבות אלימות הבעל היא קיבלה טיפול רפואי במספר רב של הזדמנויות, עד שאזרה אומץ ונטשה את הבית. לאחר מכן פנתה לבית הדין הרבני בבקשה להתגרש. לדברי האישה, הבעל פתח בהליכים משפטיים רבים במטרה להתישה, ועם הזמן, על אף הפירוד הממושך, העדיפה להשקיע את מרצה, כספה וזמנה בילדיה. לטענתה, באותה תקופה ארכו ההליכים בבית הדין הרבני, לצורך הכרזה על אדם כ"סרבן גט" באופן פורמאלי, זמן רב מאוד.



השופטת מימון קבעה כי האישה זנחה תביעתה לגירושין ולא קידמה אותה, ורק ב-2004 פתחה בהליכי גירושין. במהלך הדיונים הללו, שנערכו לאחר הגשת תביעת לשון הרע של הבעל, קבע בית הדין הרבני כי הבעל סרבן גט, והוא נשלח למאסר למשך 30 יום.



השופטת מימון קבעה כי "אין די בתחושה האישית של הנוקט בלשון הרע כלפי האחר כדי להוות הגנה מפני קביעה כי ביצע עוולת לשון הרע", וכי האישה לא הוכיחה שהבעל סרב לתת לה גט עד להגשת התביעה לגירושין בבית הדין הרבני ב-2004.



(תמש 20670/04)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully