וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרניות הרכב היפאניות מזהירות: הין החזק יביא לירידה חדה בהכנסות

סוכנויות הידיעות

19.3.2008 / 11:47

הדולר רשם ביום שני שפל של 13 שנה מול הין



יצרני המכוניות היפאנים צפויים לרשום ירידה ניכרת בהכנסות, אם הין יישאר חזק - אמר היום פוג'יו צ'ו, יו"ר איגוד יצרניות הרכב היפאניות. עם זאת, אין בכוונת האיגוד לדרוש מהממשלה היפאנית להתערב בשוקי המטבע ולהחליש את הין.



לדבריו, לא צפויה פגיעה בנתוני שנת העסקים הנוכחית שמסתיימת בסוף החודש - לאור העובדה שחוזי המטבע כבר נקבעו מראש. ההשפעה השלילית על התעשייה תחול במחצית השנייה של שנת הכספים הבאה. עם זאת, יצרניות הרכב היפאניות עמידות יותר לנוכח חולשת הדולר מול הין מאשר היו לפני עשור, מכיוון שהן עורכות עסקות במטבעות נוספים.



הדולר רשם ביום שני שפל של 13 שנה מול הין ונסגר בשער של 95.77 ין לדולר. בהמשך השבוע התאושש הדולר ונסחר כעת בשער של 98.3 ין לדולר.



יצרניות הרכב היפאניות נהנו בשנים האחרונות ממכירות חזקות מחוץ ליפאן ובמיוחד בשווקים מתעוררים כמו סין - אך בשוק המקומי נרשמה ירידה משמעותית במכירות. בין הסיבות: התכווצות באוכלוסייה, ירידה בשכר הממוצע וביקוש דועך למכוניות בקרב צעירים יפאנים. מכירות הרכב ביפאן נפלו ב-2007 לשפל של 35 שנים, ורשמו ירידה של 7.6% לעומת השנה הקודמת ל-3.434 מיליון יחידות - הרמה הנמוכה ביותר מאז 72'.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully