וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר בבר סטרנס: דן ללוז מרגיע

שרית מנחם

19.3.2008 / 12:29

היכן הרגיע את הלקוחות מנכ"ל מגדל שוקי הון? ■ כמה ימים יעבדו בסך הכל חברי הכנסת שלנו? ■ מה עשו בעלי השליטה - התאומים בורוביץ' - בחדר הישיבות בנתב"ג? ■ מה לעמירם פליישר למייסד חברת יחסי הציבור הגדולה בעולם? ■ מי בירך על מסקנות ועדת ג



מאת שרית מנחם, מורן הרפז, צבי זרחיה, זוהר בלומנקרנץ, מיכאל רוכווגר, אמיתי זיו, אבי בר-אלי וגיא ליברמן



הבעלות החלקית של - בנק ההשקעות האמריקאי שעמד לפני פשיטת רגל - במגדל שוקי הון, הבהילה את הלקוחות.



דן ללוז, יו"ר מגדל שוקי הון, ניצל את בלוג החברה שהושק בשבוע שעבר, money talks, כדי להרגיע את המשקיעים: "בפוסט הזה אני אספר לכם הקוראים והלקוחות שלנו על מה שמתרחש אצלנו במגדל שוקי הון ולעזור לכם להפיג את החששות. אנו אחת מחברות ההשקעות עם החוסן הפיננסי החזק ביותר בשוק הישראלי", כתב ללוז. הצורך של ללוז להרגיע את המשקיעים הגיע לאחר שבתחילת השבוע נודע כי בנק ההשקעות האמריקאי בר סטרנס עומד לפני פשיטת רגל. בר סטרנס מחזיק ב-50% ממגדל שוקי הון. אתמול נודע כי ג'יי.פי מורגן, הבנק השני בגודלו בארה"ב, ירכוש את בר סטרנס במחירי סוף עונה.



הח"כים קיצרו לעצמם את שנת העבודה



חברי הכנסת יכולים להתחיל לארוז את המזוודות: ועדת הכנסת החליטה אתמול לקצר בשבוע את מושב החורף של הכנסת, כך שבפועל יסתיים ביום רביעי בעוד שבועיים. הח"כים ייצאו לפגרה מ-2 באפריל ועד 18 במאי 2008. כשיחזרו מהפגרה, יגלו שוועדת הכנסת קיצרה הבוקר בשבוע גם את מושב הקיץ. הוא יסתיים ב-3 באוגוסט במקום ב-10 באוגוסט.



יוצא אפוא כי ב-2008 יעבדו הח"כים כ-8 חודשים בלבד. נתון זה כולל את ימי ראשון וחמישי שבהם המליאה אינה מתכנסת, אלא רק כמה מהוועדות.



ההצעות לקצר את ימי התכנסות הכנסת הועלו בנפרד על ידי הח"כים יעקב מרגי (ש"ס) ומשה גפני (יהדות התורה) בעקבות חישוב שנערך בכנסת שלפיו נערכה טעות בחישוב מועדי מושב החורף והקיץ.



הבורוביצ’ים מתכנסים



עובדי נתב"ג חזו השבוע במחזה נדיר: בחדר הישיבות נכחו יחדיו התאומים דדי בורוביץ' וישראל (איזי) בורוביץ', בעלי השליטה בחברת אל על. הסיבה לכך היא שהמשרד של איזי, יו"ר מועצת המנהלים של החברה, נמצא בנתב"ג, ואילו המשרד של דדי נמצא בבניין של קבוצת כנפיים בתל אביב.



המפגש התרחש מכיוון שהשניים חתמו יחד על הסכם לרכישת ארבעה מטוסי נוסעים חדשים מדגם בואינג 200-777 בהשקעה של כ-540 מיליון דולר. בטקס החתימה החגיגי במשרדי אל על השתתפו מנהל המכירות האזורי בחברת בואינג העולמית, ג'ים פרנק, ומנכ"ל חברת אל על, חיים רומנו.



פלישמן לא מחפש קשרי משפחה עם פליישר



האם יש קשר משפחתי בין איש יחסי הציבור עמירם פליישר לבין מייסד חברת יחסי ציבור הגדולה בעולם, פלישמן-הילארד? את התשובה לשאלה זו קיבלו אתמול 2,500 עובדי חברת יחסי הציבור הגדולה בעולם במייל מיוחד של מנכ"ל הרשת, ג'וליאן האריס, שנשלח גם למאות מנהלים בכירים בישראל.



"כאשר נפגשנו לראשונה עם עמירם פליישר במשרדו בתל אביב, חשנו משהו מוכר באווירה שהיתה שם, וזה לא היה רק השם הקרוב פלישמן-פליישר", פתח מנכ"ל פלישמן-הילארד את מכתבו. בהמשך כתב כי גילה אצל פליישר את אותה רוח גבית, מוטיווציה ורצון להצליח המאפיינים את החברה הבינלאומית. לאחר שריאיינה ששה משרדי יחסי הציבור מהגדולים במשק, בחרה פלישמן-הילארד במשרד יחסי ציבור של פליישר כנציג הבלעדי שלה בישראל.



גבאי רק מברך את גרונאו



פרופ' ראובן גרונאו, שעמד בראש ועדה לבחינת מבנה התחרות בשוק התקשורת, עלה אתמול לנאום בכנס של המי"ל בשרתון סיטי טאואר ובישר שהחגיגה כפולה - נוסף על הגשת דו"ח גרונאו לשר התקשורת, היום יש לו יום הולדת (71). גרונאו, שתיאר לעצמו מה יהיו תגובות הנואמים לדו"ח, אמר: "אני בטוח שהדוברים לא יחמיאו לדו"ח, ולכן אקח את המטלה על עצמי". בהרצאותו יצא גרונאו נגד מדיניות בזק בהשקעה בתשתיות.



מנכ"ל חברת בזק, אבי גבאי, שעלה לנאום מיד לאחר גרונאו, הרים את הכפפה ואמר: "אני מוסר מזל טוב לפרופ' גרונאו, וזה הדבר הטוב היחיד שתשמעו ממני אומר בכיוון הזה".



יוסי ורדי מצטט שירה



25 מתלמידי בית הספר לעסקים של המכללה למנהל קיבלו שלשום מלגות בסך 200 אלף דולר מהקרן של יצחק בהרב, וזכו לשמוע שירה. היזם, ד"ר יוסי ורדי, נאם בפני הנוכחים על "להיות אנלוגי בעולם דיגיטלי" בחר לסיים את נאומו בשיר של אפרים סידון: "לילד ישראלי יש בחייו את הוריו הנמצאים בעקבותיו, בחורשה עם חברתו, באלסקה או במדבריות ערב, בצבא במארב, וכל ניסיונות המילוט שלו הם ניסיונות שווא. לעולם לא יימלט מהוריו החוששים. כי ילד ישראלי מה יש לו בחייו? את הוריו והוריו והוריו והוריו, והדור הצעיר מפסיד בגדול לאם היהודייה".



היו"ר המתמיד



יש כאלה שמחזיקים מעמד בחברות הממשלתיות. לאחר פרישת איריס שטרק מתפקידה כיו"ר נמל אשדוד, והתפטרותו ההפגנתית של יו"ר נמל חיפה, דוד חרמש, שלושה ימים לפני סיום תפקידו - התחוללה בשבוע שעבר הפתעה מרעישה. כהונתו של יו"ר חברת נמל אילת, עו"ד יאיר חזן, הוארכה בשלוש שנים נוספות, והוא הפך בכך ליחיד בדרכו לכהונה שנייה בחברות התחבורה הממשלתיות. "אני מודה לשר התחבורה ולשר האוצר על האמון שנתנו בי ועל הארכת המינוי", הודה חזן הנרגש. "מבחינתי זה אות הערכה לפעילות שנעשתה בנמל בשלוש השנים האחרונות, אשר הפכה את הנמל מנמל מפסיד לנמל מרוויח".



טראמפ לא זז בלי הילדים



החודש האחרון יכול ללמד שני דברים על טייקון הנדל"ן האמריקאי, דונלד טראמפ. ראשית, טראמפ מסתדר לא רע עם אנשי עסקים ישראלים. לפני כחודש הוא נפגש עם יצחק תשובה בפלאזה, ובסוף השבוע האחרון נפגש עם לב לבייב בחנות התכשיטים שלו ששמה "לבייב". מדובר בחנות הראשונה בארה"ב של מותג תכשיטי היהלומים של לבייב, שנפתחה לאחרונה ושמשתרעת על פני 6,200 מ"ר בבניין המיועד לשימור. שנית, נראה כי טראמפ לוקח לכל מקום את הילדים. לפגישה עם תשובה הוא לקח את הבת הסלבריטאית איוונוקה, המשתתפת בתוכנית בכיכובו של טראמפ. לפגישה בסוף השבוע הוא הגיע בהרכב חזק יותר שכלל את איוונקה וגם את שני בניו, אריק ודון.



בסביבתו של לבייב סירבו למסור פרטים מהפגישה עם טראמפ והסתפקו בהודעה היבשה: "השניים בחנו שיתופי פעולה אפשריים בעולם כולו, בכלל ובארה"ב".



עוברים



אליעזר (מודי) זנדברג מונה ליו"ר הדירקטוריון של חברת אנרגטק. זנדברג היה שר התשתיות הלאומיות ושר המדע והטכנולוגיה וכיהן כחבר כנסת במשך 14 שנה. כיום משמש יו"ר הדירקטוריון של קרן הון סיכון של ממשלת קזחסטאן ודירקטור בחברות ציבוריות ופרטיות.



רו"ח ערן גבאי מונה למנהל תחום מחירי העברה בפאהן קנה ושות' Grant Thornton. הוא כיהן בשנים האחרונות כמנג'ר בכיר במחלקת המסים של המשרד.



בן שפס מונה למנהל פיתוח עסקי ומחלקת יועצי לימודים במרכז להשכלה פיננסית של חברת מטריקס. בתפקידו הקודם עבד במחלקת האופציות בבית ההשקעות תמיר פישמן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully