וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להתעשר - ועדיף בהיי טק

עידו סולומון

19.3.2008 / 14:43

קרוב למחצית מהישראלים חולמים להיות שותפים בחברת היי-טק. 40% טוענים שהיו ממשיכים לעבוד גם אחרי אקזיט

קרוב למחצית מהישראלים חולמים להיות שותפים בחברת היי-טק; לעומת זאת חלומה של האם היהודיה שבנה יהיה עורך דין נוחל מפלה קשה ורק כ-8% מהישראלים רוצים להיות שותפים בפירמת עורכי דין, כך עולה מסקר שערך מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה עבור חברת הסטארט-אפ .co.il1500.

עוד עולה מהסקר כי רק 13.6% היו רוצים להיות שותפים בחברת ביטוח, ורק 11.4% מהנשאלים היו רוצים להיות שותפים בפירמת רואי חשבון.

מפילוח הנתונים עולה כי החלום להיות שותף בחברת היי-טק חזק במיוחד בקרב הצעירים. בטווח הגילאים 18-34, 51% היו רוצים להיות שותפים בחברת היי-טק, לעומת 36% בלבד בקרב האוכלוסיה בגילאי 55 ומעלה. עוד עולה כי החלום להתעשר באמצעות שותפות בחברת היי-טק בולט דווקא בקרב בעלי השכר הגבוה. 55.4% מבעלי הכנסה הנעה בין 7,000 ל-10,000 שקל היו רוצים להיות שותפים בחברת היי-טק, לעומת 40.1% בלבד בקרב בעלי השכר הנמוך יותר.

בנוגע לשאלה כיצד היית נוהג אילו היית מוכר מניות של חברה גדולה ומצליחה שיש ברשותך עולה כי 40% מהישראלים היו ממשיכים לעבוד ושומרים על אורח חיים רגיל. 20.8% היו מטיילים מסביב לעולם ו-18.4% היו קונים בית מפואר. לגבי סמלי סטטוס מנקרי עיניים, רק 2.8% מהנשאלים היו רוכשים מכונית פאר ורק 1.3% מהנשאלים היו רוכשים מטוס פרטי, אם הכסף היה מספיק לכך.

מהסקר מתברר כי הגברים מעוניינים יותר בסמלי סטטוס. פי 3 מהגברים, לעומת הנשים, אמרו שהיו קונים מכונית פאר או מטוס פרטי . בנוסף, באופן מפתיע למדי, ניתן לראות כי דווקא הצעירים יותר היו ממשיכים לעבוד כרגיל, ולא מחפשים לצאת לפנסיה מוקדמת: 40.3% מהנשאלים בגילאי 18-34 השיבו כי היו ממשיכים באורח חיים רגיל, בעוד שבקרב גילאי 55+ רק 38.6% השיבו כי היו ממשיכים כרגיל.

מסתבר כי ההבדלים במימוש חלום ההתעשרות שונה גם בין הערים השונות בארץ וכי תושבי השרון הם הנהנתנים הגדולים ביותר: 25.2% מתושבי השרון טענו כי היו רוצים לנסוע לטיול מסביב לעולם, בעוד שבקרב תושבי ירושלים והדרום רק 19.4% בחרו באפשרות הזו. בנוסף, 6.1% מתושבי השרון ענו כי היו קונים מכונית פאר, לעומת 1.4% בלבד מתושבי ת"א. תושבי השרון מובילים גם בחלום לרכוש בית מפואר, כאשר 22.1% מהם ענו שהיו מקדישים לכך את כספי מכירת חברת ההיי-טק לעומת 16% מתושבי ירושלים והדרום שהיו בוחרים בדרך זו.

חברת הסטארט אפ 1500.co.il בבעלות ינון לנדנברג, מנכ"ל משרד הפרסום אידיאולוג'ק, ואבי פרץ מנכ"ל קבוצת ESG, צפויה להשיק במהלך הימים הקרובים מיזם חדש בתחום תיבות הדואר האלקטרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully