וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און: הממשלה לא תהסס לפעול לנוכח המשבר

צבי זרחיה

19.3.2008 / 15:07

שר האוצר אמר כי הוא מוטרד מהירידה של הדולר מול השקל. ציי,ן כי באוצר כל העת עוקבים אחר המתרחש עם אצבע מתמידה על הדופק

הממשלה לא תהסס לפעול לנוכח המשבר בשוקי ההון וירידת הדולר - כך הודיע בצהריים שר האוצר רוני בר-און במליאת הכנסת. בר-און מוטרד מהמשך ירידתו של הדולר מול השקל. עם זאת, הודיע כי משרדו יחד עם בנק ישראל עוקב אחר ההתפתחויות ובמידת הצורך הממשלה תנקוט באמצעים.

בר-און אמר כי "בהנהלת האוצר כל העת עוקבים אחר המתרחש עם אצבע מתמידה על הדופק של הכלכלה והתנהלות המשברים שסובבים אותה. אנו מקיימים דיונים והתייעצויות ברמות שונות מנתחים את האירועים וההתפצחויות. ככל שתהיה דרושה התערבות או תגובה מצידנו נעשה בצורה שקולה מאוזנת אבל ללא היסוס".

בר-און הדגיש עם זאת כי "נמשיך בקידומם של צעדי צמיחה, בנייה של תשתיות פיזיות, השקעה בחינוך ובפריפריה. נמשיך לעקוב ולהערך ככל שיחייבו התאמה של כלי המדינות שבידינו נעשה זאת באחריות ובזהירות הנדרשים".

עוד הוסיף בר-און: "קשה להעריך את עצמת השפעה הריאלית של ירידת שער הדולר כי המגמה אינה ברורה די וגם משום שהניתוח מחייב פרספקטיווה יותר רחבה ממה שיש היום. אני מוטרד מפני האפשרות להמשך ירידת שער הדולר אל מול השקל. ברור שלירידה הזו תהיה השפעה שלילית על המשק".

בר-און אמר עוד כי "ההתנהגות הכלכלית נשענת במידה לא מבוטלת על ציפיות שבדרך כלל מגשימות את עצמן. נדרשת מכולנו, גם מהמנהיגות הכלכלית וממובילי המשק - מעצבי דעת הקהל, זהירות יתר ומידה רבה יותר של אחריות. נדרשת כאן ראייה מפוכחת ומאוזנת. אני מבין את החששות בקרב הציבור הרחב. הציבור הרחב זה מושקע במישרין מהתנודותיות בשווקים הפיננסים וזה שחושש מפני השלכות בטווח הבינוני והארוך החששות הם גדולים ומובנים".

לדבריו, "נבואות קצה בעניין הזה אינן תורמות בשום אופן לפתרון הבעיה ולחששות . התפקיד שלנו לא לחזות ולהתנבא אלא לעקוב, לזהות, להעמיד בפני הציבור מידע אובייקטיווי ומהימן אודות המציאות ולהערך לתרחשי התפתחויות שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully