וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים לאחר שחברה שבה שותף מנכ"ל עיריית ירושלים רכשה מגרש בעיר ב-2.2 מ' ד' - ביהמ"ש ביטל המכרז

רנית נחום-הלוי

19.3.2008 / 19:15

בית המשפט השתכנע שגובה העסקה נמוך מדי



למעלה משלוש שנים לאחר שמכרז על מגרש בירושלים נסגר והעסקה בגינו הושלמה, פסק בית המשפט המחוזי בעיר על ביטולה משום שהיתה נמוכה מדי. על המגרש שולמו 2.2 מיליון דולר בעוד שמחירו מוערך כיום ב-7-5 מיליון דולר. בין היתר, התברר במשפט כי מנכ"ל עיריית ירושלים, יאיר מעיין, נמנה על בעלי החברה שקנתה את המגרש.



מדובר על מגרש שנמצא ברחוב יפו 213, סמוך לתחנה המרכזית, ששטחו 4 דונם, ויש עליו זכויות להקמת 25 אלף מ"ר. בעליו, 18 במספר, פנו לפני כארבע שנים לבית משפט השלום בירושלים בבקשה לפירוק השיתוף, ולמינוי כונס שינהל את מכירת המגרש לגורם שלישי. ואכן, בדצמבר 04' רכשה חברת שערי העיר, חברה בבעלות 10 שותפים, בהם מנכ"ל עיריית ירושלים, יאיר מעיין, את המגרש ב-2.2 מיליון דולר. החברה הודיעה, כי היא מתכננת הקמת מגדל של 32 קומות במקום.



כחודש לאחר שהעסקה אושרה בבית המשפט השלום, עירערו עליה שניים מהבעלים המקוריים לבית המשפט המחוזי. לטענתם, המגרש שווה הרבה יותר ממחיר המכירה, ולבעלים לא ניתנה הזדמנות לבדוק את שווייו האמיתי בטרם בוצעה העיסקה. בית המשפט המחוזי החליט לבטל את העסקה ולהחזיר את התיק לבית משפט השלום לצורך השלמת הערכה שמאית, ואז החלה סאגה משפטית של ערעורים וערעורים על ערעורים, שהגיעה לכל הערכאות המשפטיות. במאי 2007 הועבר הדיון בפעם השלישית לבית משפט המחוזי.



בבית המשפט הציג בא כוחם של שני הבעלים, עו"ד אריאל אזולאי ממשרד אזולאי אפיק ושות', הצעה חלופית לרכישת המגרש ב-3.4 מיליון דולר וביקש לאשרה. לחליפין, הציע אזולאי שתי חלופות נוספות להליך חדש: האחת - לפרסום מכרז חדש והשנייה להתמחרות בין כל המציעים שהגישו הצעות של למעלה מ-4 מיליון דולר.



חברת שער העיר התנגדה לבקשה. לטענתה, גם אם תקבל היום את הכסף ששילמה לפני 3 שנים, לא תוכל לרכוש בו נכסים אחרים עקב עליות מחירי הנדל"ן שנרשמו בעיר מאז.



עוד טענה החברה, כי היא גרמה להשבחת המגרש באמצעות תכנון כביש גישה תת קרקעי מהמגרש לתחנה הראשית של הרכבת הקלה אשר מתחת לגשר קלטראווה. בתצהיר שהגיש מעיין לבית המשפט ציין, כי חברה אחרת שבה הוא שותף, השקיעה זמן וכסף רב בקידום תוכנית הבנייה במקום.



בית המשפט המחוזי ביטל את העסקה משום ששוכנע שמחירה היה נמוך מדי. מדובר בהחלטה נדירה יחסית, שננקטת רק כשבית משפט משוכנע שהמחיר שהתקבל במכרז נמוך באופן קיצוני.



באשר למעורבותו של מעיין בפרשה, יש לציין כי הוא הצהיר על כך עם כניסתו לתפקיד מנכ"ל העירייה בספטמבר 2007. קודם לכן, שימש מעיין בתפקידו כמנכ"ל בחברת שפיר נתיב מהיר - כביש האגרה החדש מנתב"ג לתל אביב "נתיב מהיר" ומנכ"ל משרד התשתיות. מעיין מסר בתגובה כי חברת שער העיר הינה חברה שבה שותפים 10 גורמים פרטיים ובניהם חברת מעיין פרויקטים אשר בבעלות רעייתו ובני משפחה נוספים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully