וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בר סטרנס הפסיד כמיליארד ד' אבל קנה שתי דירות יוקרה בפלאזה ניו יורק ב-25.7 מ' ד' בחודש שעבר

נעם רודה

19.3.2008 / 20:14

מניות הבנק שמחזיק ג'ימי קיין שוות כעת כ-14 מ' ד'



ג'ימי קיין, מנכ"ל בנק ההשקעות בר סטרנס, הפסיד השנה יותר ממיליארד דולר בעקבות קריסת הבנק. אך הדבר לא הפריע לו לרכוש בחודש שעבר שתי דירות יוקרה במלון פלאזה שבניו יורק, שבבעלות קבוצת אלעד של יצחק תשובה.



קיין פרש מתפקיד המנכ"ל בחודש ינואר לאחר שפורסם כי בילה במשחק ברידג' תוך עישון קנאביס בזמן ששתי קרנות גידור של הבנק קרסו וסימנו את תחילתו של משבר שעימו הבנק עדיין נאבק.



בחודש שעבר רכשו קיין ואשתו שתי דירות יוקרה במלון פלאזה בניו יורק, שנמצא בבעלותו של קבוצת אלעד של יצחק תשובה, ב-27.5 מיליון דולר, עסקה שנראית תמוהה מעט בהתחשב בהפסדים האדירים שרשם.



קבוצת אלעד רכשה את מלון פלאזה בשנת 2004 בעבור 675 מיליון דולר, ושיפצה אותו בעלות של כ-400 מיליון דולר. כשנסגר המלון לשיפוצים, לפני כשלוש שנים, היו בו 800 חדרים. עם פתיחתו המחודשת, רק 130 חדרים נותרו כחדרי מלון.



בר סטרנס, אשר נוסד לפני 85 שנה, במהלכן שרד את השפל הכלכלי הגדול ותריסר תקופות מיתון, הגיע בסוף השבוע אל סף פשיטת רגל בעקבות חשיפתו לשוק האג"ח המגובות במשכנתאות.



מניית בר סטרנס קרסה בסוף השבוע ב-47% לאחר שנאלץ לבקש ביום שישי מהבנק הפדרלי של ניו יורק ומג'יי פי מורגן צ'ייס מימון חירום לתקופה של 28 יום בעקבות הרעה ניכרת במצב הנזילות של הבנק. זאת, על רקע שמועות לפיהן הבנק סובל ממשבר נזילות, שהובילו להאצה חדה בקצב משיכות הכספים מצד לקוחותיו והביאו אותו לסף פשיטת רגל.



בתחילת השבוע הודיע ג'יי פי מורגן כי הסכים לרכוש את בר סטרנס תמורת 240 מיליון דולר - סכום הקטן פי עשרה משווי השוק של בר סטרנס ביום שישי - בעקבות המצב הקשה אליו נקלע בר סטרנס בשל משבר האשראי העולמי.



הסכום מהווה שליש מהשווי בו הונפק בר סטרנס בהנפקה ראשונה לציבור ב-85' ו-1.2% בלבד ממחיר של 170 דולר בו נסחרה מניית הבנק לפני שנה. שווייו של בניין המטה של הבנק נאמד בכ-1.7 מיליארד דולר.



קיין הוא בעל המניות השני בגודלו בבר סטרנס, ומחזיק כ-7 מיליון מניות של הבנק בשווי נוכחי של 14 מיליון דולר לפי מחיר של 2 דולרים למניה. לפני שנה, נתח מניות זה היה שווה יותר ממיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully