וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכנסות של אורמת טכנולוגיות מפרויקט בהווואי צפויות לצמוח ב-5 מיליון דולר

יורם גביזון

19.3.2008 / 21:10

אורמת מספקת 30 מגה-וואט ל-Hawaii Electric Light



הכנסותיה של חברת מפרויקט Puna שבהוואי צפויות לצמוח ב-5-4 מיליון דולר. כך מעריך יובל זעירא ראש מחלקת המחקר בבית ההשקעות איי.בי.איי.



אורמת טכנולוגיות, שמתמחה בהקמה והפעלה של תחנות כוח גיאותרמיות, מספקת 30 מגה-וואט לחברת Hawaii Electric Light Company מתחנת הכוח בפרויקט פונה ומתכננת להגדיל את הספקו של הפרויקט ב-8 מגה-וואט נוספים החל מ-2009.



אורמת טכנולוגיות מספקת את החשמל על פי חוזה חשמל לטווח ארוך בתעריף שמתעדכן מדי חודש על פי העלות הנוספת הנחסכת לחברת החשמל כתוצאה מהעובדה שאינה צריכה לייצר את החשמל בעצמה או לרכוש אותה מגורמים אחרים. עלות זו צמודה למחיר הגז הטבעי שמיובא להוואי.



זעירא מציין כי התעריף הנגזר מעלות זו שהיה 16 סנט התעדכן ל-25 סנט לקווט"ש ועל כן פרויקט פונה צפוי להגדיל את הכנסותיה של החברה בסכום שנתי של 5-4 מיליון דולר בהנחה שמחיר הגז הטבעי יישאר ברמתו הנוכחית. להערכתו, מרבית ההכנסות יתווספו לרווח הנקי של החברה משום שלא יהיו כרוכים בתוספת משמעותית של עלויות.



עם זאת, זעירא אינו סבור שאורמת טכנולוגיות תעדכן את תחזיותיה ל-2008 משום שבשלב מוקדם זה של השנה לא ניתן לקבוע כיצד יתפתחו התעריפים והתפוקות ומשום שב-2007 לא עמדה בתחזיות שנתנה כך שתנהג משנה זהירות. אורמת טכנולוגיות העריכה עם פרסום התוצאות הכספיות ל-2007 כי הכנסותיה ב-2008 יסתכמו ב-325-315 מיליון דולר לעומת 296 מיליון דולר ב-2007.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully