וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההיי טק הוא תותח על"

נחמיה שטרסלר

20.3.2008 / 9:40

כך אומר מנכ"ל מוטורולה, אלישע ינאי, על רקע הפיחות בדולר ומשבר האשראי בעולם. להערכתו: " ההיי טק לא יעצור ולא ייפול. יש לו יתרון יחסי מובהק"

"ההיי-טק הוא תותח על, הוא לא יעצור ולא ייפול. יש לו יתרון יחסי מובהק. יש בו אנשים מצוינים, כך שהמאבק עכשיו הוא על המשך גידול של 15% לשנה, כמו שהיה עד כה. אני אופטימי" - כך אומר אלישע ינאי, מנכ"ל מוטורולה ישראל, בראיון מיוחד ל-TheMarker.

ינאי, ששימש עד לאחרונה יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה ונחשב הדובר המובהק של התעשייה, מספר שמהנדס שעלה לפני שנה 100 אלף דולר עולה כיום 120 אלף. "אומרים לי 'תקצץ שכר', אבל אנחנו לא נוגעים בשכר ולא עומדים לקצץ אותו, כי אנחנו רוצים להמשיך בצמיחה של 15% לשנה. אבל המדינה צריכה לעזור - דרך הגדלת קרנות המדען הראשי, דרך עידוד השקעות הון, דרך השתתפות בעלות ביטוח השער. זה צריך לעלות מיליארד דולר, אבל זה בעצם יעלה אפס, כי נוכל לגייס עוד 10,000 עובדים, ואז המס שהם ישלמו יחזיר את כל ההשקעה".

ינאי אומר שההיי-טק אחראי ליצוא של 20 מיליארד דולר בשנה, והוא מנוע הצמיחה של המשק. מעבר לכך הוא מציין כי ב-2007 נמכרו חברות סטארט-אפ ישראליות בהיקף של 15 מיליארד דולר.

ינאי מסביר שעקב הצלחת ההיי-טק מגיע לישראל זרם גדול של דולרים, ללא צינור פליטה מתאים מהצד השני. אנשי עסקים הפסיקו לקחת בשנים האחרונות הלוואות דולריות, ואף החזירו הלוואות בהיקף של כ-16 מיליארד דולר, "כך שהבריכה מתמלאת, ויש עודף של דולרים, ולכן מחירם יורד מול השקל". כדי "לרוקן קצת את הבריכה", הוא אומר, "אפשר להחזיר הלוואות דולריות שהמדינה לקחה, או לדחות קבלת הלוואות חדשות, כי אנחנו במצב של 'קללת השפע'".

ינאי מסכים שבכל העולם היה ייסוף של הדולר, "אך אצלנו הייסוף היה גבוה יותר, והוא הגיע ל-20% בשנה האחרונה. לכן הנגיד סטנלי פישר צריך להתערב בשוק ולקנות דולרים, כדי שנחזור לממוצע העולמי". ינאי מסכם באופטימיות: "המטרה שלי היא שקטר ההיי-טק לא יעצור, שנמשיך לצמוח בייצוא בקצב של 15% לשנה. לא פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully