וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוקטר אנד גמבל מקימה יחידה לאיתור חברות סטארט אפ ישראליות

גיא גרימלנד

20.3.2008 / 9:55

ענקית מוצרי הצריכה העולמית פתחה במהלך לאיתור טכנולוגיות ישראליות ושילובן במוצרים שלה



סטארט אפים ישראליים, שימו לב: ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל מחפשת אתכם.



חברת הענק, שרשמה מחזור מכירות של 80 מיליארד דולר ב-2007 ושווי שוק של 220 מיליארד דולר, מקימה בישראל יחידה לאיתור סטארט-אפים ישראליים בשם - Israel House of Innovation כך חשף TheMarker.



מטרת היחידה: קידום שיתופי פעולה בין החברה ליזמים ישראליים במטרה לשלב ולאמץ טכנולוגיות ישראליות. עם הבשלת שיתוף הפעולה, עשויה פרוקטר אנד גמבל אף להשקיע בחברה או לרכוש אותה. בינתיים החלה החברה לשתף פעולה עם שש חברות סטארט-אפ ישראליות, ו-19 חברות טכנולוגיה נוספות נמצאו מתאימות. אלה נבחרו מתוך אלף חברות שנבחנו בחודשים האחרונים.



אחת החברות הישראליות עימה חתמה פרוקטר אנד גמבל על הסכם שיתוף פעולה היא סינרון. לפי ההסכם, החברות ישתפו פעולה בפיתוח והפצה של מכשירים לשימוש אישי בבית המיועדים לשפר את מצב העור באזורים בהם יש קמטים, כתמי גיל ושמש וצלוליטיס.



להחלטת פרוקטר אנד גמבל להקים יחידה לאיתור ויצירת שיתופי פעולה עם טכנולוגיות ישראליות יש משמעות אדירה ליזמים מקומיים. התאגיד, הגדול בעולם בתחום הצריכה, פותח בפני היזמים ומנכ"לי הסטארט-אפ הישראליות שוק עצום: לחברה לא פחות מ-23 מותגים שמחזור המכירות שלהם עולה על מיליארד דולר. סופי בלום, מנהלת פרוקטר אנד גמבל ישראל, אומרת: "רעיון אחד מישראל יכול להגיע למיליארדי לקוחות. כשהרעיון שלך מאומץ בידי פרוקטר אנד גמבל הוא נוגע בכל מקום בעולם".



פרוקטר אנד גמבל משקיעה לא פחות מ-2.1 מיליארד דולר בשנה במחקר ופיתוח, ומעסיקה 9,000 עובדי מו"פ ב-20 מרכזי מו"פ בכל רחבי העולם. בישראל אמנם אין לחברה מרכז מו"פ, אולם בלום לקחה על עצמה את תפקיד שדכנית הטכנולוגיות הישראליות לאחר שראתה את הפריחה של שוק הטכנולוגי הישראלי בשנים האחרונות. "המטרה שלי כמנכ"לית היא לא רק למכור, אלא להסתכל מעבר לכך. בישראל יש אנרגיה אמיתית שמובילה לחידושים טכנולוגיים. מספר הפטנטים לנפש כאן גבוה מאוד".



בשוק הסטארט-אפ, הון הסיכון וה-IT המקומי לא ידעו כיצד לעכל את הבשורה. "החברות מגיבות בהפתעה כשהן שומעות על פרוקטר אנד גמבל", חושפת בלום, לאחר שנפגשה עם שחקני ההון סיכון, המדען הראשי וחברות סטארט-אפ כדי ללמוד את השוק.



בלום מציינת כי היא מתעניינת בחברות מתחומי כריית מידע, בינה עסקית, מדעי חיים, מיכשור רפואי, ביוכימיה, אריזה, טכנולוגיות מים ושיפור הליכי ייצור ומחזור חיים. "היזמים הישראלים מתאימים לנו כי הם חושבים כבר מיומם הראשון באופן גלובלי כיוון שהשוק המקומי כאן קטן מדי. אנחנו דנים בכל חברה ומחליטים מה להעביר הלאה. לאחר הליך הסינון הראשוני אנו בוחנים כיצד להתחיל בשיתוף פעולה".



בלום מציגה שתי דוגמאות לחברות סטארט-אפ (לא ישראליות) שפרוקטר אנד גמבל החליטה לשלב את הטכנולוגיות שלהן: טכנולוגיית הצביעה בספריי בתעשיית כלי הרכב, שעברה אדפציה לשיטת פיזור מייקאפ בספריי בקו מוצרי הקוסמטיקה של החברה; וטכנולוגיית הציפוי של לוח מחוונים במכוניות המאפשרת דחייה של גורמי לכלוך או אבק, אשר יושמה לציפוי הפנימי של בקבוקי נוזלי כביסה.



פרוקטר אנד גמבל טרם החליטה להשקיע בחברות ישראליות, אולם בלום מציינת כי לחברה יש מודלים עסקיים שמאפשרים לה לא רק לשתף פעולה אלא גם לרכוש חברות. "אנחנו פועלים באופן גמיש בכדי להחליט מהו המודל העסקי שמתאים ליזם".



בלום מציינת כי חברות יכולות לפנות אל פרוקטר אנד גמבל בשלבים שונים, מתקופת הרעיון וההתכנות הראשונית, עד חברה גדולה ופועלת שיש לה מוצר נמכר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully