וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארד ג'וזף לואיס שאיבד חצי מהונו בבר סטרנס ידחק בבנק לחפש הצעה חלופית לזו של ג'יי.פי מורגן

Funder

20.3.2008 / 10:48

יו"ר ג'יי.פי מורגן הציע לבכירים בבר סטרנס תמריצים כדי לתמוך בהשתלטות



המיליארדר ג'וזף לואיס, בעל המניות הגדול ב שאיבד כחצי מהונו בעקבות קריסת הבנק, הודיע כי ידחוק בבנק ההשקעות לחפש הצעה חלופית לרכישתו של הבנק על ידי .



בשבוע שעבר הודיע ג'יי.פי מורגן כי ירכוש את בר סטרנס תמורת 240 מיליון דולר - סכום המשקף עשירית משווי השוק של הבנק על פי המניות.



לואיס הוא סוחר מט"ח לשעבר המחזיק כיום 8.4% ממניות בר סטרנס. הוא הודיע כי ינקוט בכל צעד אפשרי כדי להגן על ההשקעה שלו בבר סטרנס, ששווייה 1.26 מיליארד דולר, לפי מסמכים שהגיש לרשות להגבלים עסקיים בארה"ב (SEC).



המיליארדר האמריקאי אמר כי הוא עשוי לעודד את החברה וגופים שעשויים להיות צד שלישי בעניין, לחפש עסקות אסטרטגיות אחרות. המיליארדר אף איים להתנגד לרכישת בר סטרנס על ידי ג'יי פי מורגן.



לואיס שילם מחיר של 103.89 דולר למניה ורכש 12.14 מיליון מניות של בר סטרנס, לפי הצהרתו ל-SEC. הוא החל לרכוש את מניות הבנק ביולי האחרון והפסיד כ-1.19 מיליארד דולר על השקעתו - או מחצית מכל הונו - לפי מגזין "פורבס", אשר העריך את הונו בכ-2.5 מיליארד דולר ב-2007.



ביום ראשון הודיע בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס כי הסכים לרכוש את בר סטרנס תמורת 240 מיליון דולר - סכום הקטן פי עשרה משווי השוק של בנק ההשקעות ביום שישי. העסקה התבצעה בשל המצב הקשה שאליו נקלע בר סטרנס עקב משבר האשראי העולמי.



לפי ההסכם, יבטיחו ג'יי.פי מורגן צ'ייס והבנק הפדרלי את התחייבויותיו של בר סטרנס, שהגיע לסף פשיטת רגל בשל השקעותיו בשוק האג"ח מגובות המשכנתאות. רכישת בר סטרנס תושלם תוך 90 יום אם תאושר על ידי בעלי המניות של שתי החברות. סמנכ"ל הכספים של ג'יי.פי מורגן, מייקל קוואנו, אמר כי הרגולטורים כבר העניקו לעסקה את הסכמתם.



יו"ר ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דימון, הציע לדירקטורים בתפקידים ניהוליים בבר סטרנס כסף מזומן ומניות כתמריץ לתמיכתם בהשתלטות של ג'יי.פי מורגן על בר סטרנס וכדי למנוע מהם מלעזוב את החברה - כך אמרו מקורות המקורבים לבנק לסוכנות הידיעות בלומברג.



דימון אמר כי הבכירים אשר יסכימו להישאר בבר סטרנס לאחר ההשתלטות, יקבלו מניות של ג'יי.פי מורגן. כך מוסרים מקורות אשר השתתפו אתמול בישיבה במטה בר סטרנס בניו יורק.



כשליש ממניותיו של בר סטרנס נמצאות בבעלות עובדים בחברה וחלק נכבד מהן נמצאות בידיהן של הדירקטורים הבכירים. תמיכתם עשויה לסייע לג'יי.פי מורגן לעמוד בפני התנגדות מצד ג'וזף לואיס.



כשנשאל דימון על ידי עובדי בר סטרנס האם ישנה את מחיר הצעת הרכש, ענה בפשטות "לא", כך על פי המקורות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully