וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות הפיננסיות בבריטניה מנסות להרגיע את הרוחות ולשים קץ לשמועות

הראלד טריביון

20.3.2008 / 10:52

שמועות הפילו אתמול את מניית HBOS והובילו למחיקת כ-6 מיליארד דולר משווי השוק שלו



במהלך נדיר להרגעת הרוחות, יצאו מובילי המדיניות הפיננסית בבריטניה באמירות שנועדו להפחית את חששות המשקיעים.



הרשות לניירות ערך (FSA), אמרה כי החלה לחקור האם סוחרים הפיצו שמועות על מוסדות פיננסיים בבריטניה בימים האחרונים, על מנת להרוויח מירידת מחירי מניותיהם. בנפרד, הבנק המרכזי של בריטניה, שכמעט שאינו מפרסם הצהרות פומביות אודות בנקים ספציפיים, הכחיש שמועות כי פגש או קבע להיפגש עם בכירים בבנק מסויים על מנת לדון בבעיות נזילות.



שני המהלכים מגיעים ימים ספורים לאחר הצעד הנדיר של הבנק הפדרלי בארה"ב להצלת בר סטרנס. התזמון מדגיש את מאמצי הרשויות משני צידי האוקיינוס האטלנטי למנוע משבר אמון במערכת הפיננסית. "זה מראה עד כמה חוששות הרשויות כי שמועות יכולות לפגוע באמת במוסדות פיננסיים", אמר אליסטייר מילן, מרצה בבית הספר למנהל עסקים קאס בלונדון.



ביום רביעי נפוצה השמועה בחדרי המסחר בלונדון כי HBOS, חברת המשכנתאות הגדולה בבריטניה, נקלעה לבעיית נזילות. הספקולציות מחקו כ-6 מיליארד דולר משווי השוק של HBOS בטרם הספיקה החברה להכחישן. HBOS התאושש מעט מצניחה של 17%, אך בכל זאת נסגר בירידה של 7%.



"לא נגלה סובלנות לסוחרים המנצלים את תנאי השוק הנוכחיים לטובתם באמצעות הפצת שמועות ועשיית רווח מהן", אמרה סאלי דיוור, האחראית ב-FSA על השווקים הסיטוניים והמוסדיים. ההכרזות הגיעו יום לאחר שהרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) פתחה בחקירה דומה בנוגע להפצת שמועות כוזבות על חוסנו הפיננסי של בר סטרנס בשבוע שעבר.



בנק אוף אנגלנד הכחיש שמועות כי נגיד הבנק, מרווין קינג, ביטל נסיעה לאסיה, ואמר כי נסיעה שכזו מעולם לא נקבעה. הבנק גם הכחיש כי עובדי הבנק המרכזי התבקשו לבטל את חופשת חג הפסחא שלהם בשל המשבר הנוכחי בשווקים.



"הם מנסים להעלים שמועות כוזבות והונאות, אך הדבר מסובך כי השווקים תמיד מבוססים על שמועות", אומר קית באומן, אנליסט מניות בברוקראז' הלונדוני הרגריבס לנסדאון. "מיוחד בתקופה של ירידות, העובדה שמשקיעים יכולים באותה מידה להרוויח מירידות האיצה את חרושת השמועות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully