וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס-3 הגיע לאתר השיגור בקזחסטאן

מהווה גרסה משופרת של הלוויין עמוס- 2. יעביר שידורי טלוויזיה ורדיו ושירותי העברת נתונים לחוף המזרחי של ארה"ב, המזה"ת ואירופה

חברת חלל תקשורת הודיעה היום על הגעת לוויין התקשורת עמוס-3 מתוצרת התעשייה האווירית לאתר השיגור בייקונור שבקזחסטאן. הלוויין הוטס מגרמניה במטוס אנטונוב רוסי ואתמול הועבר ברכבת לאתר השיגור.
שנתיים וחצי בלבד לאחר שהלוויין עמוס-3 היה סה"כ מספר הגדרות על הנייר ותרשימים במחשב, הלוויין עומד מורכב, מושלם, עומד בביצועים ומוכן לתחנה הבאה והאחרונה- החלל.

בחודשים האחרונים עבר הלוויין עמוס- 3 סדרת בדיקות מקיפות במתקני חברת IABG שבגרמניה, על מנת להכינו לשיגור שייערך ע"פ התכנית העדכנית בסוף חודש אפריל. בין יתר הבדיקות המכאניות, עבר הלוויין גם בדיקות תרמיות שנועדו לבדוק את עמידותו בתנאים שבחלל. לאחר שיגורו וסיום הבדיקות בחלל ימוקם הלוויין בנקודה W4 בסמוך ללוויין עמוס- 2.

עמוס- 3 מהווה גרסה משופרת של הלוויין עמוס- 2, ובנוסף לשידורי טלוויזיה ורדיו ושירותי העברת נתונים באלומות הקבועות לחוף המזרחי של ארה"ב, המזה"ת ואירופה, יכול עמוס- 3 לספק שירותים באמצעות אנטנות בעלות אלומה ניידת לכל נקודה במזרח התיכון, באירופה, אפריקה ואזורים נוספים ביבשת אמריקה.

עלות בניית הלוויין ושיגורו מסתכמים בכ- 170 מיליון דולר. עמוס- 3 נבנה עבור חברת חלל תקשורת על ידי מפעל מבת של התעשייה האווירית, ואנשיה גם מפקחים על הלוויין בכל משך חייו 24 שעות ביממה, כדי לתת מענה לפניות הלקוחות – חברות כמו יס בישראל ו--HBO באירופה.
יש לציין כי שיגורו לחלל של לווין התקשורת עמוס-3 ישולב במסגרת אירועי ה-60 למדינת ישראל, וקיבל את חסותו של נשיא המדינה שמעון פרס.
דוד פולק, נשיא ומנכ"ל חלל תקשורת אמר היום: "מעבר עמוס-3 לאתר השיגור בבייקונור שבקזחסטאן מהווה אבן דרך חשובה לקראת שיגורו של הלוויין לחלל. עמוס-3 ירחיב את פעילותינו ברחבי העולם ומהווה הישג טכנולוגי ומקור לגאווה לאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully