וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשנות? לא אצלנו: 91% ממנהלי משאבי האנוש מצהירים שלא קיימים כלים בארגון להערכת חדשנות

עידו סולומון

20.3.2008 / 11:20

רק 22% סבורים שאכן מקדישים זמן בתוכניות עבודה לנושא החדשנות



למרות חשיבותה של החדשנות וחיבתם של מנהלים לנופף בה כערך ארגוני, אנחנו ככל הנראה רחוקים עדיין מיישומה המעשי: 56% ממנהלי משאבי האנוש בארגונים טוענים שלא קיימים אצלהם מנגנונים ממוסדים להטמעת חדשנות; 91% מצהירים שלא קיימים כלים בארגון להערכת חדשנות ו-58% מבהירים שלא ניתן תגמול על ביטויי חדשנות ויוזמה; כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי ד"ר שלומית קמינקא, מנכ"ל מיתימופ ויו"ר העמותה הישראלית לניהול, לפיתוח ולחקר משאבי אנוש, בשיתוף עם חברת ניתב.



ממצאי הסקר בשלמותם יוצגו בכנס משאבי אנוש ארצי, שיתקיים בכפר המכבייה ביום שני הקרוב, ה-24 במארס. עוד יוצגו בכנס מודלים ומחקרים חדשניים בתחום של משאבי אנוש, וכן יוכרזו הזוכים בפרס המצוינות בניהול משאבי אנוש ל-2008.



הממצאים העיקריים של הסקר מראים שיש פער גדול בין רמת ההצהרות האופנתיות על חשיבות החדשנות בארגון, לבין היישום בפועל: 52% מהמשיבים הצהירו שבארגון שלהם מעודדים חדשנות במידה רבה ורבה מאד; רק 33% מהארגונים הגדירו את הארגון שלהם כחדשן במידה רבה ורבה מאד.



ברמת היישום ומיסוד התהליכים, נמצא כי רק 22% סבורים שאכן מקדישים זמן בתוכניות עבודה לנושא זה, ורק 21% טוענים שהחדשנות מוטמעת בתרבות הארגון.



במסגרת הסקר, נשאלו מנהלי משאבי האנוש באיזו מידה הם מעורבים בתהליכים של עידוד חדשנות ויוזמה בארגון. רק 41% מהמשיבים בסקר טענו שמנהל משאבי האנוש מעורב בתהליכים של עידוד חדשנות ויוזמה בארגון במידה רבה ורבה מאד; רק 26% מבהירים שאכן מנהל משאבי האנוש מקדיש זמן מוגדר במידה רבה ורבה מאוד לעיסוק בתחום זה; ו-28% בלבד מהמשיבים מגדירים את מנהל משאבי אנוש כחדשן במידה רבה ורבה מאד.



במסגרת הכנס השנתי של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), תתקיים גם תחרות המצוינות בניהול משאבי אנוש - הנערכת זו השנה השישית ופתוחה לכל הארגונים בארץ (עסקיים, ממשלתיים וציבוריים). התחרות היא היחידה בתחום בשוק הישראלי, והחברות הגדולות במשק נוטלות בה חלק מדי שנה.



בין המועמדות השנה: תנובה, בנק לאומי, בנק דיסקונט, yes, מפעלי נייר חדרה, אסם, אקסלנס נשואה, סלקום ובנק מזרחי-טפחות. עם הזוכות בשנים האחרונות נמנות: אג'נס, eci טלקום, בנק פועלים, yes, מטריקס, מכבי שירותי בריאות, עיריית חיפה, קבוצת שטראוס, משרד התמ"ת ועוד.



בין המרצים בכנס: גיורא שלגי, לשעבר מנכ"ל רפא"ל; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; ד"ר שלומית קמינקא, מנכ"ל מיתימופ בע"מ ויו"ר העמותה הישראלית לניהול, לפיתוח ולחקר משאבי אנוש. בכנס ירצה גם האלוף אלעזר שטרן, ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, על המשאב האנושי בצבא הישראלי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully