וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות חיוביות לנוחי דנקנר ויצחק תשובה מלאס וגאס: קיבלו את היתרי הבנייה להקמת פרויקט הפלאזה

מיכאל רוכוורגר

20.3.2008 / 14:09

אי.די.בי תגדיל חשיפתה לווגאס: תשקיע עד 240 מיליון דולר נוספים להגדלת חלקה בשלושה פרויקטים



חברת שבשליטת נוחי דנקנר, מדווחת כי החברה בשיתוף עם ואלעד גרופ שבשליטת יצחק תשובה, קיבלו מרשויות התכנון של לאס וגאס, ארה"ב, את ההיתרים להקמת פרויקט פלאזה לאס וגאס. הפרויקט משתרע על שטח של כ-1.5 מיליון מ"ר ברחוב הראשי של לאס וגאס המכונה "הסטריפ". הפרויקט צפוי לכלול בית מלון יוקרתי, קזינו, מרכז מסחרי מודרני ומגדלי מגורי יוקרה, אשר ייבנה במספר שלבים בשנים הקרובות. מימוש הפרויקט מתרחש על רקע משבר האשראי הגלובלי, המעמיד בסימן שאלה את המשך מימושו, המצריך השקעה בהיקף של כ-8 מיליארד דולר.



דנקנר לא מסתפק בפלאזה וגאס בלבד, ורואה כיום הזדמנויות השקעה נוספות, לאחר שהיה מהראשונים שצפה כי המשבר בשווקים יגיע. אי לכך, הכין דנקנר את קבוצת אי.די.בי למשבר באמצעות גיוסי איגרות חוב בהיקף של מיליארדי שקלים.



אי.די.בי פיתוח ונכסים ובנין דיווחו בבוקר על אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של החברות, אשר תתקיים ב-10 באפריל ובה ידונו על הגדלת היקף ההחזקות של אי.די.בי ארה"ב, (הכוללת את אי.די.בי פיתוח ונכסים ובנין) בפרויקטי מגורים ומסחר בלאס וגאס. אל הפרויקטים הללו נכנסו הצדדים במהלך שנת 2005 בהיקף של עד 240 מיליון דולר. הצדיים דנו גם באופן מימון ההשקעות הללו.



בכוונת אי.די.בי ארה"ב לרכוש כ-25% מהזכויות במרכז מסחרי - Great Wash Park תמורת כ-8 מיליון דולר, המהווה חלק מהפרויקט The Village AT Queensridge בו מחזיקה אי.די.בי ארה"ב בכ-15%. הפרויקט מתפרס על פני שטח של כ-120 דונם, ובו ייבנו כ-327 יחידות דיור. המרכז המסחרי משתרע על פני שטח של כ-70 אלף מ"ר, וצפוי לכלול, בין היתר, משרדים, עסקים ומסעדות, כאשר במסגרתו צפויים להיבנות גם 42 יחידות דיור.



ב-אי.די.בי מעריכים כי ההשקעה הכוללת הנדרשת להקמת המרכז המסחרי מוערכת בכ-550 מיליון דולר, כשהשותפים העניקו עד כה עבור הקמת המרכז כ-13 מיליון דולר. זאת בנוסף להלוואה שנטלו בהיקף של 75 מיליון דולר לצורך ביצוע עבודות התשתית. כעת, בימים קשים אלה בשווקים מנהלים בחברות מגעים עם המוסדות הפיננסים לקבלת אשראי נוסף לצורך שלבי הבנייה. אי.די.בי ארה"ב צפויה לממן שלבי הבנייה של המרכז המסחרי באמצעות השקעה של לפחות 100 מיליון דולר מהונה העצמי.



חלק מהשותפים של אי.די.בי ארה"ב בווגאס, היו אחים מארק ויעקב שמיל, המחזיקים בכ-11.7% מהון המניות של גנדן הולדינגס, בעלת השליטה באי.די.בי אחזקות. לפי הדיווח של אי.די.בי פיתוח, הם אינם מחזיקים יותר בזכויות בפרויקטים בהם מעורבת אי.די.בי ארה"ב בלאס וגאס. היום דיווחה נכסים ובנין על ביטול העסקה לרכישת הקרקע באוקראינה תמורת כ-33 מיליון דולר, שבבעלות קרנות נאמנות של אחים שמיל.

בנוסף, בכוונת אי.די.בי ארה"ב לרכוש כ-18% נוספים בפרויקט Queensridge Towers וכ-14% מהזכויות בפרויקט Sahara Hualapai, בתמורה מצטברת של כ-13.5 מיליון דולר.



פרויקט Queensridge Towers כולל ארבעה מגדלי יוקרה, אשר בהם יוקמו כ-385 יחידות דיור בשטח כולל של 578 דונם, אשר ייבנו בשני שלבים. במסגרת השלב הראשון הוקמו כבר 219 יחידות דיור בשני מגדלים, כאשר מתוכן נמכרו כבר 153 דירות בתמורה כספית של כ-332 מיליון דולר, ובפועל אוכלסו כבר 121 יחידות דיור.



על פי הערכת אי.די.בי, צפויות ההכנסות מהשלב הראשון של הפרויקט להסתכם ב-505 מיליון דולר. אי.די.בי מציינת כי הוגש נגדה תביעה על ידי הקבלן הראשי לשעבר של הפרויקט בסכום כולל של כ- 24 מיליון דולר, בגין הטענה כי שינויים בעבודות שבוצעו על ידו לא תאמו את ההסכמים המקוריים.



פרויקט Sahara Hualapai הנו פרויקט מגורים המשתרע על פני שטח של כ-72 דונם אשר במסגרתו מתכננים הצדדים להקים פרויקט של מגורים ומסחר.



בינתיים אושר בדירקטוריון אי.די.בי פיתוח העמדת אשראי לפרויקטי Queensridge Towers ו-Great Wash Park הלוואות גישור בהיקף של עד כ-20 מיליון דולר הנושאת ריבית שנתית של 12% .


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully