וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים: אושרו תנאי ההעסקה של דנקנר

שרון שפורר

20.3.2008 / 14:12

שרי אריסון אישרה ליו"ר הבנק, דני דנקנר, משכורת חודשית של 140 אלף שקל, שני קווי טלפון וכן טלפון סלולרי, כלי רכב צמודים ונהג, ועוד

בעיצומה של סערת ההפסדים הגדולה של בנק הפועלים בגין החשיפה הגדולה של הבנק למשבר האשראי בארה"ב, התכנסה היום אסיפת בעלי מניות של הבנק בכדי להצביע בעניין תנאי האופציות והעסקה של היו"ר דני דנקנר ב-2007.

אבל למעשה היו תוצאות ההצבעה ידועות מראש. זאת שכן שרי אריסון בעלת השליטה בבנק עם אחזקה של 20% דרך אריסון אחזקות ועוד כ-6% דרך מלח תעשיות יכלה להשתתף כמצביעה בשל העובדה שלא נגעה לאחד מבעלי השליטה בבנק אלא לעובד.

ל-TheMarker נודע כי בין בעלי המניות הזרים נרשם רוב גורף, שאישר את התנאים. אמנם, בין המשקיעים המוסדיים היו שהתנגדו לתנאים והיו שאישרו אותם, אך כאמור נראה שההצעה הוכרעה לפני שהחל, שכן היה צורך ברוב רגיל של כ-51%.

דנקנר קיבל אופציות שניתנות להמרה ל-0.07% מהבנק. תוכנית האופציות גובשה עבור דנקנר כבר לפני חודשים רבים, אלא שעד אישורה על ידי אסיפת בעלי המניות - בעקבות צניחה של כ-35% בשווי הבנק - יצאו האופציות מחוץ לכסף.

בנוסף, החל ב-2008 תגדל משכורתו החודשית (ברוטו) של דנקנר מ-114 אלף שקל (120 אלף לאחר הצמדה) ל-140 אלף שקל, בצמוד למדד המחירים לצרכן. בנוסף נהנה דנקנר מתנאים נלווים, הכוללים שני קווי טלפון וכן טלפון סלולרי, כלי רכב צמודים ונהג, ועוד. יו"ר בנק הפועלים יהיה זכאי עם עזיבתו את הבנק - מרצונו או שלא - לפיצויים של 250% בשנה ולדמי הסתגלות לשישה חודשים. מלבד שני נושאים אלו יקבל דנקנר גם בונוס עבור 2007 ובסך הכל יגיעו המשכורת הבונוס והאופציות לכ-11 מיליון שקל בשנה זו.

בשבוע הבא יפרסם פועלים את תוצאות שנת 2007 - הרווח של הבנק ברבעון הרביעי צפוי להתכווץ משמעותית, לאחר שנאלץ למחוק 290 מייליון דולר, בגין השקעתו במכשירים פיננסים מורכבים מסוג SIV. ב-2008 צפוי ההון של בנק להישחק משמעותית בעקבות הפרשה שביצע בגין חשיפה נוספת לאג"ח מגובות משכנתאות (MBS) בהיקף גדול של כחצי מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully