וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מצביעים על עליות של עד 0.5% בפתיחה; אלווריון מאבדת 3% לפני הפתיחה

שמואל שוסטר

20.3.2008 / 15:01

ריטליקס תיסחר על רקע הורדת מחיר היעד



לאחר יום מסחר סוער שננעל בירידות שערים חדות, נראה כי פניה של וול סטריט לפתיחה חיובית. החוזים העתידיים על המדדים המובילים צופים עליות שערים של עד 0.5% בפתיחת המסחר. מחירי הנפט שנפלו מתחת לרמה הפסיכולוגית של 100 דולר, נותנים למשקיעים רוח גבית ועשויים לדחוף את השוק לפתיחה חיובית.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



מדד נאסד"ק ירד אמש ב-2.6%, דאו ג?ונס איבד 2.4% ומדד S&P 500 השיל 2.4% מערכו.



כשעה לפני פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתון מספר דורשי האבטלה בארה"ב.



מכירתו של עדיין לא מובטחת. המיליארדר ג'וזף לואיס, בעל המניות הגדול בבר סטרנס, שאיבד כמחצית מהונו בעקבות קריסת הבנק, הודיע כי ידחוק בבנק ההשקעות לחפש הצעה חלופית לרכישתו של הבנק על ידי ג?יי.פי מורגן צ?ייס.



בהמשך למצב הקשה במגזר הפיננסים, הודיעה היום ענקית הפיננסים האמריקאית, כי היא מתכננת לקצץ 5% מכוח העבודה במחלקת המסחר במניות של החברה. זאת במטרה לקצץ עלויות לאחר ההפסדים הגדולים שספגה בשל השקעות בשוק הסאבפריים האמריקאי.



"בכל שנה אנחנו מזהים את 5% החלשים ביותר בקרב עובדינו במחלקת המשקיעים המוסדיים - וחלקם עוזבים את החברה", אמר דובר סיטי בלונדון, אדם קסטליאני, לסוכנות הידיעות בלומברג. קסטליאני הוסיף כי "השנה ניפרד ממספר גדול יותר של עובדים, כחלק ממאמצינו לחזק את בסיס העסקים ולקצץ בעלויות".



ויזה (סימול: V), חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, שברה את שיא גיוס הכספים מהנפקה לחברה אמריקאית בבורסות ניו יורק לאחר שגייסה שלשום 17.9 מיליארד דולר. מניית החברה זינקה אמש ב-35% - יום המסחר הראשון לחברה בבורסה.



פדקס (סימול FDX), חברת השילוח האמריקאית, צפויה להיסחר על רקע ירידה של 6.4% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2007.



יצרנית ציוד הספורט נייק (סימול NKE) צפויה לרכז עניין לאחר שפירסמה דו"חות חיוביים אמש לאחר סגירת המסחר. מניית החברה מזנקת בכ-4% לפני הפתיחה.



יצרנית תוכנות לניהול מרכולים, פירסמה אמש את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2007 ודיווחה על הפסד של 1.7 מיליון דולר ברבעון. בעקבות הדו"חות, הוריד צחי אברהם מבית ההשקעות בטוחה את מחיר היעד למניה מ-18.5 דולר למניה ל-16 דולר למניה. לדברי אברהם, "החשש מאזהרת רווח נוספת בשנת 2008 מתחזק עם ירידת מחיר הדולר".



מניית יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי ממשיכה במגמה השלילית, ומאבדת כ-3% במסחר שלפני הפתיחה.



יובל זעירא ראש מחלקת המחקר בבית ההשקעות איי.בי.איי העריך אמש כי הכנסותיה של צפויות לצמוח ב-5-4 מיליון דולר מפרויקט Puna שבהוואי. להערכתו, צפויה אורמת שמתמחה בהקמה והפעלה של תחנות כוח גיאותרמיות ואשר מספקת 30 מגה-וואט לחברת Hawaii Electric Light Company, להגדיל את הספקו של הפרויקט ב-8 מגה-וואט נוספים החל מ-2009.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully