וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת פורום בוואלה לא תגובות פוגעניות ותשלם 120 אלף שקל לווטרינר השותף בחוות הקופים

הילה רז

20.3.2008 / 15:24

גולשים האשימו את התובע בשחיתות והשוו עבודתו למעשי הנאצים



100 אלף שקל פיצויים על לשון הרע ו-20 אלף שקל תשלום הוצאות משפטיות נפסקו לטובת וטרינר עיריית הוד השרון השותף בחווה לגידול ורביית קופים במושב מזור. דוברת האגודה נגד ניסויים בבעלי חיים חוייבה לפצותו לאחר שבפורום זכויות בעלי החיים שהיא מנהלת באתר וואלה יוחסו לווטרינר מעשי שחיתות ומתן שוחד ועבודתו הושוותה למעשי הנאצים.



השופטת שושנה אלמגור מבית משפט השלום בתל אביב קבעה כי ענת רפואה-אהרונוביץ עברה על חוק לשון הרע במעשיה. זאת עקב פירסומים בפורום האינטרנט שהיא מנהלת הטוענים כי הווטרינר ד"ר משה בושמיץ הוא "אדם מושחת שאינו בוחל בשום אמצעי. יש לו כסף וקשרים. הלוואי וניתן היה להוכיח כמה אנשים הוא משמן ואיך".



בנוסף, קבעה השופטת אלמגור כי רפואה-אהרונוביץ התרשלה כמנהלת פורום בכך שנתנה במה לפרסומים שהופנו כלפי בושמיץ מצד חברי הפורום ולא הסירה אותם מהאתר. בפרסומים אלו נכתבו דברי נאצה נגד פעילותו של בושמיץ בחווה לגידול ורביית קופים. בין היתר הושווה לקלגס נאצי וכונה "רוצח", "ד"ר מוות", "מנקה מחראות במחנה הקופים אושוויץ-בושמיץ".



השופטת אלמגור ייחסה משקל להיקף הפרסומים, לחודשים הארוכים שבהם הופיעו הרשומות הפוגעניות באתר באין מפריע ולעובדה שלדברי השופטת "לא מצאתי בעדותה של רפואה-אהרונוביץ רבב של חמלה או שמץ של חרטה על פרסום לשון הרע ועל הנזק שגרמה למושביץ בהשאירה פרסומי הנאצה על מכונם בפורום שבניהולה".



(ת.א. 32986/03)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully