וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוג של התערבות

טל לוי

20.3.2008 / 15:46

בנק ישראל הודיע כי לאחר בחינה מעמיקה, החליט להגדיל את יתרות המט"ח. ירכוש בכל יום, במהלך השנתיים הקרובות, 25 מיליון דולר

בנק ישראל יתחיל לרכוש דולרים. מבנק ישראל נמסר כי הבנק יפעיל תוכנית להגדלת רמת יתרות המט"ח באמצעות רכישות של מטבע חוץ במהלך המסחר, החל מה-24 במארס 2008.

בבנק ישראל מסבירים כי לאחר בחינה מעמיקה שנערכה בבנק בחודשים האחרונים, החליט הבנק להגדיל את יתרות המט"ח לרמה שבין 35 ל-40 מיליארד דולר לעומת כ-28 מיליארד כיום. זאת, לנוכח צורכי המשק, על רקע הצמיחה המהירה בתוצר בשנים האחרונות, והשתלבותו ההולכת וגדלה בכלכלה העולמית ובמערכת הפיננסית הגלובלית.

בנק ישראל יגדיל את יתרות המט"ח בכ-10 מיליארד דולר על פני תקופה של כשנתיים באמצעות רכישות של כ-25 מיליון דולר ביום מסחר. בבנק ישראל מציינים כי מדובר בסכום מצומצם יחסית להיקף מחזורי המסחר היומיים בשוק מטבע החוץ המקומי – המגיע ללמעלה מ-2 מיליארד דולר ביום, בממוצע. בנק ישראל יבחן תכנית זו מחדש מעת לעת, תוך התחשבות בתנאי השוק המשתנים.

בבנק ישראל מציינים כי התנאים הנוכחיים מאפשרים לבנק ישראל להגדיל את יתרות המט"ח באופן שקול ועקבי עם יעדי מדיניות הריבית של בנק ישראל וזאת, תוך חיזוק היציבות והחוסן של המערכת הפיננסית והמשק. רכישות מטבע החוץ ע"י בנק ישראל יבוצעו בצורה שתמנע השלכות לא רצויות על התפתחות שער החליפין של השקל ותמזער כל הפרעה אפשרית במנגנון השוק.

בבנק ישראל מדגישים, כי התכנית להגדלת רמת יתרות המט"ח אינה משנה דבר באשר להתמקדות בנק ישראל ביעדי מדיניות הבנק – שמירה על יציבות המחירים, ובכפוף לכך תמיכה במטרות הכלכליות האחרות של הממשלה, בעיקר צמיחה ותעסוקה, ותמיכה ביציבות הפיננסית של המשק או באשר למדיניות השקעות יתרות המט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully