וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הבנקים תיאמו עמלות?: בקשות לאישור תביעות ייצוגיות נגד הבינלאומי הראשון ומזרחי טפחות

הילה רז

20.3.2008 / 16:19

התביעה: הבנקים חברו להסדרים הכובלים בעניין עמלות הבנקים



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו שתי בקשות לאישור תביעות ייצוגיות כנגד וכנגד בטענה כי היו שותפות להסדרים הכובלים בעניין עמלות הבנקים.



שתי הבקשות לאישור התביעות הייצוגיות נגד שני הבנקים זהות במהותן ונוגעת לתשלום עודף באמצעות עמלות בגין שירותים שונים אותו נדרשו התובעים הייצוגיים, אסף ישפה ונעם לוי, לשלם לבנק הבינלאומי הראשון ולבנק מזרחי טפחות. נטען כי הבנקים פעלו בניגוד לדין ובניגוד להוראות חוק ההגבלים העסקיים בכך שהיו צד להסדר כובל אסור.



התובעים הייצוגיים, המיוצגים על ידי עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש, מציינים כי הבינלאומי ומזרחי טפחות ביצעו התאמה להסדר כובל. כך, יחד עם בנק , , והמזרחי טפחות הגבילו את עצמם באופן שהפחית את התחרות בעסקים בינם לבין בנקים אחרים בכל הקשור לעמלות שונות, ובהן הקצאת אשראי ועמלת דמי ניהול חשבון.



התובעים טוענים כי הבינלאומי ומזרחי טפחות העבירו לבנקים השונים מידע הנוגע לעמלות קיימות ועתידיות בהן חויבו התובעים הייצוגיים ויתר לקוחות הבנק. לטענת ישפה ולוי כתוצאה ממעשי ומחדלי הבנק הם חויבו בתשלום יתר בגין עמלות שונות ובסכומים הגבוהים מהסכומים אשר היו משולמים לו היו הבנקים פועלים כדין ולא מפרים את הוראות הדין.



הבקשה לתביעות ייצוגיות אלו מצטרפות לבקשה לתביעה ייצוגית שאושרה לפני כחודשיים על ידי השופט ניסים ישעיה מבית המשפט המחוזי בתל אביב. התביעה הייצוגית בסך 7 מיליארד שקל נוגעת לבנק הפועלים, לאומי ודיסקונט. במסגרתה נטען כי הבנקים ערכו תיאום אסור בשיעורי הריבית והעמלות שהם גובים באופן שמונע תחרות ומנוגד לחוק. כך שיעור הריביות והעמלות הנגבות על ידי הבנקים הינו גבוה ומופרז ופוגע במשק.



בנוסף נתמכים התובעים הייצוגים על הודעתה מאתמול של רונית קן, הממונה על ההגבלים העסקיים. נוכח ממצאי חקירת הרשות להגבלים עסקיים, שוקלת קן, לקבוע כי התקיימו הסדרים כובלים בין הבנקים פועלים, לאומי, דיסקונט, המזרחי טפחות והבנק הבינלאומי.



לדברי התובעים הייצוגים, נוכח החלטת השופט ישעיה והודעת קן - ברור כי הבינלאומי ומזרחי טפחות יחד עם בנקים אחרים גבו מלקוחותיהם במשך שנים עמלות בשיעורים זהים ליתר הבנקים. זאת בחשבונות העו"ש ובחשבון חוזר דיוויטורי - חשבון במסגרתו מאושרות מסגרות אשראי מראש. לגרסת התובעים, מצב זה מצביע על תיאום בקביעת שיעור העמלות ללקוחות הבנקים וכתוצאה מכך על העדר תחרות בתחום העמלות הבנקאיות ופגיעה בלקוחות הבנקים.



עו"ד יוקי שמש ועמית מנור, המייצגים את התובעים הייצוגים, הגישו את התביעה יום אחד בלבד לאחר הודעתה של קן. השניים גרפו באחרונה 1.8 מיליון שקל בתמורה לייצוג בעל מניות בבנק הפועלים בתביעה נגזרת נגד הבנק. במסגרתה נתבע הבנק להשיב את סכומי הבונוסים שקיבלו ב-2005 יו"ר דירקטוריון הבנק לשעבר, שלמה נחמה, המנכ"ל, צבי זיו, ודני דנקנר שהיה סגן יו"ר הבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully