וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

XTL מכרה לפרסידיו האמריקאית את הידע הנצבר בתחום הצהבת תמורת 4 מיליון דולר במזומן

עומרי כהן

20.3.2008 / 16:34

עשויה לקבל עוד 104 מיליון דולר בגין עמידה באבני דרך בפיתוח; תתמקד בפיתוח תרופה לכאבים



חברת הביוטכנולוגיה הישראלית, , מכרה לחברת פרסידיו (Presidio) האמריקאית את מלוא הידע שצברה בפיתוח תרופות למחלת הצהבת הנגיפית מסוג C במסגרת עסקה שהיקפה הכולל עשוי להגיע בעתיד עד ל-108 מיליון דולר.



תמורת הידע שתמכור, תקבל אקס.טי.אל 4 מיליון דולר מייד עם השלמת העסקה, ועוד 104 מיליון דולר נוספים בהתאם לעמידה באבני דרך בפיתוח ומסחור התרופות. בנוסף, תקבל החברה הישראלית תמלוגים על מכירות עתידיות של מוצרים שיפותחו מהידע שצברה, ואחוזים מרווחיה של פרסידיו.



פרסידיו, שממוקמת בסן פרנסיסקו ומנוהלת בידי הד"ר ריצ'רד קולונו, היא חברת ביוטכנולוגיה פרטית המתמקדת בפיתוח תרופות אנטי-ויראליות (נגד נגיפים). במסגרת ההסכם, היא תקבל מאקס.טי.אל רישיון לשימוש בכל הידע שנצבר במסגרת התוכנית הקדם רפואית לפיתוח תרופות לצהבת C ותהיה אחראית לכל פעילויות הפיתוח והמסחור של התרופות. פרסידיו גם תישא בכל העלויות הקשורות בכך.



רון בנצור, מנכ"ל אקס.טי.אל, ציין כי עסקה זו מחזקת את יכולותיה הפיננסיות של החברה, הודות לקבלת תמורה במזומן והפסקת הוצאות הפיתוח הקשורות לתחום הצהבת. "אנו מאמינים שעסקה זו מאריכה את המקורות הפיננסיים שלנו לפחות עד הרבעון הראשון של 2009, ומספקת לנו כרית ביטחון לקראת השלמה ופירסום התוצאות, של החלק השני בשלב 2 (Phase 2b) של הניסוי הקליני בתרופה נגד כאבים בשם ביסיפאדין (Bicifadine), שצפויים ברבעון הרביעי של 2008", ציין בנצור.



בעבר, תחום עיסוקה העיקרי של אקס.טי.אל התמקד בפיתוח תרופות לצהבת מסוגים שונים. במארס 2007 היא השלימה בהצלחה את השלב הראשון בניסוי הקליני של התרופה XTL6865, אבל הודיעה כי לא תמשיך לשלב השני של הניסוי ללא הסכם לשיתוף פעולה בפיתוח. שלושה חודשים לאחר מכן נכשלה תרופה אחרת שלה, ה-XTL2125, בשלב הראשון של הניסוי הקליני.



מאז מתמקדת החברה בביסיפאדין, אשר הזכויות לפיתוחה ולשיווקה נרכשו אשתקד מחברת DOV האמריקאית תמורת 7.5 מיליון דולר ותשלומים עתידיים. התרופה מיועדת לטיפול בכאבים כרונים, ונבחנת כטיפול בכאב נוירופתי - כאב הנובע מנזק לעצבים ההיקפים - אצל חולי סכרת. בעבר נכשלה הביסיפאדין בניסוי הקליני שבחן את יעילותה בטיפול בכאבים כרונים בגב התחתון, ובעקבות הכישלון קרסה החברה האמריקאית ונאלצה למכור את הזכויות על התרופה.



באוגוסט אשתקד זכתה אקס.טי.אל לאזהרת "עסק חי" מרואי החשבון שלה בעקבות שריפת מזומנים מהירה במחצית הראשונה של 2007, שכיווצה את קופת המזומנים שלה ל-12.6 מיליון דולר בלבד בסוף יוני האחרון. עם זאת, חודשיים לאחר מכן השלימה החברה גיוס של 9.6 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים בארה"ב - מה ששיפר את מצבה הפיננסי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully